Overdracht gegevens via Windows 7 verkenner
Er wordt veelvuldig aangegeven dat met Windows 7 de Active sync niet meer nodig is maar er staat nergens welke bestanden er op welke wijze moeten worden gekopieerd.
Kaartmateriaal is duidelijk, maar software blijft een raadsel.
Iemand met een antwoord?
Kun je even wat meer specificaties geven zoals type navigatiesysteem en wat je precies wilt doen.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Dag Harold,
Mij Medion heet P4440 en omdat het apparaat bleef zeuren dat het kaartmateriaal meer dan een jaar oud was heb ik de gratis update op mijn (Medion) PC gedownload. Dat nam wel enige tijd omdat we (mijn whizzkid zoon en ik) alles hadden aangevinkt.
Helemaal duidelijk was de aanwijzing kennelijk niet want het apparaat bleef, nadat via active sync, kaartmateriaal geinstalleerd (?) was vertellen dat een en ander nog steeds meer dan een jaar oud was. Het systeem kwam daarna niet verder dan een zwart scherm nadat een route opgegeven was en de route berekend was, na het laatste groene vinkje.
Uiteindelijk daar wel uitgekomen nadat ik (inmiddels alleen) het systeem heb teruggezet naar de fabriekstoestand via clean up. Als oefening kaartmateriaal eerst simpel geinstalleerd vanaf de CD ROM door met de Windows 7 verkenner de betreffende .psf files in MAP REGIONS te kopieren. Maar met navigatie software gaat dat niet....
Uit de (lange lijst van) downloads, afkomstig van de update met directory namen als:
06FC9375-8850-4BFA-B706-CAAF22CFEB7C
wel kunnen distilleren welke map het betreft door in de subdirectories te kijken, het betreffende kaartmateriaal naar een aparte directory op de PC te kopieren en vervolgens via de verkenner in de P4440 het nieuwe kaartmateriaal geinstalleerd. Fijn!
Maar de nieuwere software heb ik toch via active sync gedaan, evenals de nieuwe dialer software. Kon die in de P4440 niet vinden maar zo even bleek plotseling dat er de mogelijkheid bestond om die via alternatieve functies op te roepen.
Blijft de vraag hoeveel onnodige, dubbele, software in middels aanwezig is want om het kaartmateriaal actief te maken moet eerst het oude verwijderd worden. M.a.w. bestaand materiaal wordt kennelijk niet overschreven en mogelijk is dat ook met andere software het geval.
Ik neem aan dat, indien ik "My Flash Disc" formatteer de installatie alleen via active sync kan gebeuren omdat de download van de update alleen de eerder aangegeven nietszeggende lange directory namen bevat. en als 75 MB ruim een uurkost dan zal alle gewenste info inderdaad dik 20 uur nemen.
Resumerende, het system werkt en is, met dialer en het basis kaartenmateriaal, tot aan de nek toe vol, vermoedelijk nog ongeveer 20 MB van de 2 GB beschikbaar. Maar het zou prettig zijn als er relatief simpel orde in de chaos zou kunnen worden geschapen.
Voor alle hints dankend,
Peter Maartense
Active Sync bestaat inderdaad niet meer voor Windows 7. Vanaf Windows Vista heet dit het Windows Mobile Device Center en is
hier te downloaden. Als je in het Clean Up menu van het apparaat kiest voor een 'Format Flash' of 'Remove All' dan wordt de interne flash disk van je navigatiesysteem volledig gewist. Vervolgens kun je de software en kaarten of via een los kaartje of via Windows verkenner weer installeren door de installatiebestanden in de map \My Flash Disk\INSTALL te plaatsen en de kaartbestanden in de map \My Flash Disk\MapRegions. Deze hele procedure voor een complete herinstallatie staat overigens ook beschreven in de handleiding.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Dank je Harold, maar....
zoals vermeld heb ik de download van de Medion shop uitgevoerd en ongeveer 200 directories met zo'n hele lange naam op de PC staan. Ongetwijfeld zijn de directories waar de Map Region bestaat uit een reeks subdirectories met cijfers van 0 tot 19 of meer de installatiebestanden (voor verschillende talen?) maar welke te gebruiken? En hoe?
Voorlopig ben ik wel tevreden met de huidige toestand maar het blijft een beetje de weg van de minste weerstand en een onbevredigd gevoel laat het ook wel achter. Mijn handleiding spreekt helemaal niet over Windows 7 maar vermeldt expliciet de noodzaak van Active Sync, de leesmij.txt van de CD ROM geeft wel duidelijk aan dat met Windows 7 direct gedownload kan worden maar verzuimd eveneens te zeggen hoe en wat.....
Bedankt voor alle moeite,
Peter Maartense