Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

Beste bezoeker hartelijk welkom bij: pocketnavigation.nl forum. Als dit je eerste bezoek aan deze site is, lees dan alsjeblieft de Hulp door. Daar wordt je de bediening van deze site verder uit de doeken gedaan. Om de volledige functionaliteit van deze site te gebruiken, moet je je registreren. Gebruik daarvoor het aanmeldformulier, of laat je nader informeren over de registratieprocedure. Mocht je je al eerder geregistreerd hebben, dan kun je je hier aanmelden.

1

maandag, 21. september 2009, 23:05

Medion p4445 POI Warner Light

Ik heb sinds kort een Medion navigatie. Mooi apparaat werkt goed. tot mijn verbazing kreeg ik "flitspaalinformatie" OK.

Ik wilde mijn POI uitbreiden. Ik ben naar download afdeling van Medion gegaan en heb de insctructies opgevolgd. Eerst POIU Warner light downloaden en activeren. dan pas het extyra pakketje downloaden....

Ik volg de instructie maar nergens verschijnt POI Warner Light in mijn bibliotheek. Ik ga ervan uit dat ik iets fout doe of over het hoofd zie. Wie heeft goede raad

Groet Roland :)

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 155

• Persoonlijk bericht sturen

2

dinsdag, 22. september 2009, 19:01

Hallo Roland,

Heb je de volgende stappen gevolgd?

After downloading POI Warner Light switch to the menu: Software

Please select POI Warner Light, make sure that your device is connected and click Synchronize.

After synchronizing restart the device with a soft reset. After the restart the software will be installed automatically.

Done! Now you can download your purchased POI - Points Of Interest.

Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

3

donderdag, 1. oktober 2009, 18:16

Ik heb een P4445, pas gekocht. Daar zit std al POI-Warner Light op, heb er na enig rondzoeken de full versie gekocht a 30€ (best duur in verhouding).

Beide programma's maken blijkbaar gebruik van dezelfde database. Vragen:
1. lopen beide programma's dan ook samen - dwz geven beide een waarschuwing - dit lijkt wel zo - is dat wel slim? Kan je PWfull niet instellen met PWlight buttons?
2. configuratie van PW light is heel mooi opgenomen in de menu's, met PWfull moet je het vierkantje aanklikken, dan krijg je allerlei Windows achtig menu's die alleen met bijgevoegd pennetje te bedienen zijn - niet echt handig die interface. Is dit bij andere versies bv voor TomTom ook zo onhandig?
3. synchroniseren database gaat ook nogal onhandig, werkt dan weer wel dan weer niet. Ervaringen van anderen?

Harold

Administrator

4

zaterdag, 3. oktober 2009, 17:03

Beste Crapton,

1. Het lijkt erop of de POI's van beide versies dan zijn geinstalleerd. Dat is het eerste wat er in me opkomt. Je zou dan inderdaad dubbele waarschuwingen kunnen krijgen.
2. Ja dit is bij de TomTom versie ook zo.
3. Kun je hier wat specifieker over zijn? In welk opzicht gaat het nogal onhandig volgens jou.

Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

5

dinsdag, 6. oktober 2009, 19:32

Bedankt voor de reactie.

1. Er zit dus nog steeds POI-Warner Light (PWL) en POI-Warner Full op. Staat niet bij in de gebruiksaanwijzing dat je de PWL moet uitschakelen of verwijderen. Welk programma laat nou welke POI zien, met dezelfde database?

Mijn probleem is dat hoe ik PWFull ook instel het ding NIET doet wat volgens de gebruiksaanwijzing van PWFull moet. Ofwel soms zie ik de Aldi wel, dan weer niet. Soms tankstation Esso wel dan weer niet, dan Shell dan weer niet. Soms bij zoom van 2 km, soms ook pas bij 200 m. Dus werken die progs door elkaar heen? Belangrijker nog hoe krijg ik PWFull zover dat het doet wat ik wil en wat het belooft?

2. Kan samenhangen met onderstaande boodschap (reg nr verwijderd) - hetgeen ik niet snap, heb betaald enz kan POI's downloaden. Ik heb geregistreerd - denk ik toch. Heb ook al boodschap aan PWFull navigating.de maar geen reactie. Als ik dit vergelijk met TomTom is dit een kl*te oplossing die ik bovendien erg duur betaal, dit hoort gewoon standaard op zo'n ding te zitten. Medion GoPal 5 is verder prima, maar dit is een grove misser.

Heb ondertussen zitten experimenteren. PWL uit via normale GoPal5 interface ---> geen tankstations. PWL inschakelen dwz voorkeurtankstations en laten zien op kaart & splitscreen en ja hoor daar zijn ze. Kijk ik in de POI database ban PWFull dan lijken die stations er NIET in te staan. Dus toch twee databases met twee programma's? Ik snap het niet meer, dit is niet logisch...

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Crapton« (6. oktober 2009, 21:43)

Harold

Administrator

6

dinsdag, 6. oktober 2009, 21:58

Hoi Crapton,

Voor de Speedcams gebruik je de GoPal Assistent. Nu is alleen de vraag of je ook automatisch door de Full Version te kopen geregistreerd bent bij poihandler voor de Europese Speedcams. Registreer je daarvoor op poihandler en het zou goed moeten gaan. Waarschuwing voor de flitsers gebeurt overigens wel door de Full Version.
Alle andere POI categorien kun je via de Sync Tool updaten.

Maar ben met je eens een bijzondere handige oplossing is dit niet...

Groet, Harold

7

donderdag, 8. oktober 2009, 22:07

Hallo, begin er langzaam achter te komen dat er iets mis is met mijn registratie. Heb van navigating.de support weer een andere code gekregen dan die in mijn mail stond maar die blijkbaar in hun database staat.

Die code werkt dus ook niet.

Hoe kan zoiets nou? Ik zou haast zeggen die hele trutzooi de prullebak in. Wat een gedonder, en dat kost nota bene 30 €!!! In verhouding tot het apparaatje zelf erg duur, en dan al twee weken niet aan de praat te krijgen. Waardeloos.

Niet kopen dus. Sorry forum admin - kan jij niets aan doen... maar 30 € vragen voor zoiets... nee als ik dat geweten had. Ik probeer dan ook mijn geld terug te krijgen. Probeer ik POI-Observer wel aan de praat te krijgen, hoewel dat net zo'n ramp programma is. Is er nou niet iemand die een eenvoudig en goed programma voor zoiets basics als een POI kan schrijven?

8

vrijdag, 9. oktober 2009, 22:49

Hehe, gelukkig werkt hun support wel goed. Nieuwe code gehad, opnieuw geinstalleerd en nu werkt het. Ik hed het prog via de Medion Assistant gekocht en blijkbaar klopt het dan niet... vreemde zaak.

Nu nog het geheim achter de icons ontdekken. Ik zoek nog een goede icon om flitsers aan te geven.

Harold

Administrator

9

zaterdag, 10. oktober 2009, 15:19

Kijk dat is goed nieuws! Kon me al niet voorstellen dat het niet zou werken.

Wat dacht je van deze als icon ;)

reitsma

Beginner

Bijdragen: 9

10

maandag, 14. december 2009, 20:44

poi warner

Heb via poiwarner.de deze aangeschaft reg is ok.

heb van flitspaal.nl benelux-all gehaald asc bestand deze in apparaat gezet bij navigation plugins poiwarner gopal edition poi daar staat benelux-flitspaal_all.bak.

Tijden opstarten installeerd hij ze op de medion.

via de bekende groene knop zie ik ook allemaal.

in het opstart gebeuren van poi warner zie ik overlays verfugbar 2

Pois uberwacht 2964

Pois in anzeige 2964

Op het scherm zie geen Flitspalen

bij poi-manager poi-verwaltung staat ook benelux_flitspaal_all deze aanklikken zie alle palen staan.

daar willekeurige paal aan geven dan kiezen voor details .

daar komt scherm met uitroep teken.

Daar staat: Fur dieses overlay wurden noch keine poi details uber den poi-sync heruntergeladen

oder es sind keine poi details verfugbar .Zum thema poi details informiert sie der synchronisationsparter.

Ik begrijp niet wat die melding inhoud.

Ik doe wat fout maar wat .

Heb jij het inmiddels goed draaien.

groeten Fred

Harold

Administrator

11

woensdag, 16. december 2009, 20:22

Fred,

Deze melding betekent dat er over de desbetreffende flitspaal geen aanvullende informatie en geen afbeeldingen beschikbaar zijn. Bij sommige flitspalen is dit wel zo en staat er een opmerking bij. Dit is echter afhankelijk van de overlays die je gebruikt.

De engelse handleiding voor POI-Warner vindt je hier:
http://www.navigating.de/cms/index.php?id=5380

Meer informatie over de aanvullende informatie over POI's (de POI details) vind je hier: http://www.pocketnavigation.de/article/view_257/5.6.73.html (helaas alleen in het duits).

Groet, Harold

12

woensdag, 23. juni 2010, 23:17

Hallo

IK heb ook problemen met POI Warner full.

Ik heb zoveel geprbeerd dat ik inmiddels niet meer precies weet wat ik heb gedaan.

Nu staat er op het scherm: Overlays verfügbar :30

POIs uberwacht: 0

POIs in anzeige: 11.818

maar ik zie niets op de kaart verschijnen.

Moet ik ergens nog wat instellen.?

Graag een reaktie.

Groet Kebol

Harold

Administrator

13

donderdag, 24. juni 2010, 09:18

Hallo Kebol,

Kun je wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld welke Medion je gebruikt.

Groet, Harold

14

donderdag, 24. juni 2010, 10:34

Hallo Harold.

Ik gebruik sinds kort ook de Medion P4445 met GoPal 5.

En heb hierop van de site de Poi warner gedownload en geinstalleerd.

Groet kebol

Harold

Administrator

15

dinsdag, 29. juni 2010, 02:18

Kebol, Heb je POI-Warner en de flitsers gekocht via de GoPal Assistant? Als je kijkt onder het menu Instellingen -> Overige instellingen -> Speciale functies configureren (de benaming van de menu's kan bij jou wat anders zijn), zie je daar dan ook het menu-item POI-Warner staan? Groet, Harold

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Toyota navigatiesysteem met Nintendo DS te bedienen
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen... verder
Mobiele lader voorziet smartphones voor 2 weken van stroom
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen.... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie