Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

Harold

Administrator

• »Harold« is de auteur van dit thema

Bijdragen: 1 152

• Persoonlijk bericht sturen

1

zondag, 6. maart 2011, 08:07

GoPal navigatie Flash ROM updates voor compatibiliteit met GoPal 5.5 & GoPal 6 update

Beste mensen,

Speciaal voor eigenaren van een GoPal navigatiesysteem die door een niet-ondersteunde ROM-versie niet kunnen updaten naar GoPal 5 & GoPal 6, bieden wij jullie hier de benodigde ROM updates waarmee je wel kunt upgraden naar GoPal 5 respectievelijk GoPal 6.

GoPal P5230 / P5235 / P5430 / P5435
Werd oorspronkelijk uitgeleverd met GoPal 4.
Benodigde ROM-versie voor een update naar GoPal 5/6: K2.8_E1.3
Download: P5x3x - ROM Update naar K2.8_E1.3.zip
Handleiding: P5x3x - ROM Update naar K2.8_E1.3.pdf

GoPal PNA470(T) / P4410
Werd oorspronkelijk uitgeleverd met GoPal 2 of GoPal 3.
Benodigde ROM-versie voor een update naar GoPal 5: R23
Download: PNA470_P4410_R23.zip
Handleiding: PNA470 - P4410 - ROM Update naar R23.pdf

GoPal PNA465(T) / P4210
Benodigde ROM-versie voor een update naar GoPal 5/6: R22
Download: PNA465_with_MultiPin_R22.zip
Handleiding: PNA465 - P4210 - ROM Update naar R22.pdf

GoPal PNA460(T) / E4110 / PNA465(T) / P4210
Benodigde ROM-versie voor een update naar GoPal 5/6: R15

Opmerking: Deze ROM-versie alleen gebruiken als er aan de onderkant van het apparaat geen contactstrip (MultiPin Connector) zit (zie hiervoor de afbeelding onder - voorbeeld van een navigatiesysteem zonder contactstrip, maar met een glad oppervlak in het midden)!

Download: PNA460_E4110_465_P4210_without_MultiPin_R15.zip
Handleiding: PNA460 E4110 465 P4210 - ROM Update naar R15.pdf

Mocht je andere - niet reguliere - GoPal 5 / GoPal 6 ROM updates zoeken dan vind je die bijvoorbeeld op: www.gopal-navigator.de

Belangrijke opmerking: Het gaat hier om niet-officiële downloads van de fabrikant. Dit betekent dat deze in geval van problemen niet onder de MEDION-garantie vallen. Officiële downloads van de fabrikant vind je bij MEDION zelf via www.medion.nl
»Harold« heeft de volgende afbeelding bijgevoegd:
  • PNA_465_without_MultiPin.jpg
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

2

zondag, 4. december 2011, 15:13

Alternative Stemmen GoPal 6

Goedemiddag

Ik heb de Gopal 6 navigatie geïnstalleerd met de 2q -2011 kaarten op mijn P5435 MD96999. De stem die daar bij hoort is hopeloos, nu kun je volgens de navigatie alternatieve stemmen dl in de GPS shop ,maar daar krijg ik niets gevonden. Kan ik de stem van Gp 5 gebruiken op 6 en hoe moet ik dat dan doen in het geval ik geen andere stemmen kan dl??

gr Opa hanssie

Puttershoeker

Multi-user

Bijdragen: 165

Beroep: Trucker

3

zondag, 4. december 2011, 16:03

Goedemiddag

,kan ik de stem van Gp 5 gebruiken op 6,en hoe moet ik dat dan doen,in het geval ik geen andere stemmen kan dl??

gr Opa hanssie

Of het werkt weet ik niet. Maar het proberen kun je altijd.

Gewoon je device verbinden met de PC met de USB kabel.

Als het device in het scherm 2 mogelijkheden toont het icoontje klikken waar niet de 2pc-tjes op staan, maar de andere. Je moet via ActiveSync connecten omdat je bestanden moet overzetten en deze geconverteerd moeten worden naar WindowsMobile format.

Dan kopieer je het geluidsbestand uit GoPal5 naar GoPal6.

Is dat gebeurd dan geef je het device een reset. Hoe doe je dat?

Schakelaar device uitzetten. Dan krijg je een venster met 3 mogelijkheden. Neem dan het tekentje waar 2 pijlen in een cirkel staan. Dat is een reset. Want het device moet de files weer gaan herkennen. En dan verneem je vanzelf of het werkt of niet. Werkt het niet, zet dan de oude uit GoPal6 die je natuurlijk ergens hebt opgeslagen weer terug.

Van alle zaken die je gaat verwijderen, is het wel handig daarvan een kopie te maken. Kun je altijd terug naar de oorspronkelijke situatie.

Ik heb het nog even in mijn device gecheckt, maar het is een hele klus. En om dat je de stem niet aanstaat zo'n verandering aan te brengen is erg risicovol. Het is niet zomaar even om 1 bestand over te zetten. Je moet namelijk in de map navigation, dan speech, map nr 12 is de nl taal deze overzetten plus nog de hele map omdat de taal die gesecteerd is ook weer instellingsbestanden kent.

Dan de map TTi, daaruit moet je ook iets overzetten.

Ga je het toch doen, maak dan wel een goede kopie van beide uitvoeringen en sla dit goed op. Doe je dat niet dan ben je overgeleverd aan Medion, mocht het fout gaan. Ik ga niet van alles etc maar even uploaden om dat jou een stem niet bevalt.
To your destination with GoPal

Alle handelingen die men verricht,n.a.v de adviezen,doet men voor eigen risico.

Navigon 92 Premium Live

Navigon 8310

Medion P4635 GoPal 5.5

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Puttershoeker« (4. december 2011, 18:57)

4

zondag, 4. december 2011, 20:17

Bedankt voor U reactie, daar ga ik dus ook niet aan beginnen. Misschien dat medion nog in de toekomst met een oplossing komt. grt opa hanssie

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Harold« (11. januari 2012, 13:06)

5

dinsdag, 10. januari 2012, 20:08

flash opdate

de rom-update K2.8 E1.3 gedownload voor medion 5430.
Is goed gelukt., echter nu vraagt de 5430 steeds om een externe kaart en stopt dan. wat nu??
groet sirty

6

donderdag, 2. februari 2012, 21:02

Rom update

Ben redelijk nieuw op deze site. Wil gaan proberen om gopal 6 op mijn P5430 te zetten. Reeds aangekocht via de Medionshop.

Kwam ik al zoekende tegen dat ik eerst rom -update K2.8 E 1.3 er op moet zetten.

Deze reeds gedownload naar mijn PC [windows 7]

In instructie staat ,,formateer nu een geheugenkaart'' Mag dit een nieuwe kaart zijn en moet je een nieuwe kaart ook altijd

formateren. Selecteer FAT16 of ,,FAT" Maakt dat niet uit welke van de twee?

Heb een externe kaartlezer . Hoe gaat dat formateren precies in zijn werk?

Heb wel ondekt dat een en ander voor een beginner redelijk complex is.

Bij voorbaat dank voor een goede reactie

MGV8

Harold

Administrator

• »Harold« is de auteur van dit thema

Bijdragen: 1 152

7

donderdag, 2. februari 2012, 21:16

Allereerst natuurlijk hartelijk welkom op het forum! :thumbsup:

Citaat

In instructie staat ,,formateer nu een geheugenkaart'' Mag dit een nieuwe kaart zijn en moet je een nieuwe kaart ook altijd

Het mag een nieuwe kaart zijn en nieuwe kaarten kun je beter altijd eerst formateren. Formateren gaat heel eenvoudig in Windows 7. Nadat je de geheugenkaart in de kaartlezer hebt gestopt start je de Windows Verkenner. Daar zie je nu een extra harde schijf (meestal E of F, afhankelijk van hoeveel harde schijven je in je computer hebt en of je een CD/DVD-speler hebt). Je klikt dan met de rechtermuisknop op de schijf van je geheugenkaart en klikt op formateren. Voor bestandssysteem selecteer je FAT (standaard), clustergrootte hoef je niet aan te passen en Volumenaam mag je naar keuze invullen. Vervolgens schakel je het vinkje bij snelformateren uit. Druk dan op starten en het formateren begint.

Let goed op dat je de goede schijf formateert en niet per ongeluk je harde schijf formateert!!!

Succes!
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

8

zaterdag, 11. februari 2012, 17:27

Filesystem

Citaat

Bij grotere formaten werkt FAT of FAT16 niet, kies dan FAT32.
Onder Windows7 doe je dit vanaf een command prompt:

Maak je kaart gereed door diskpart te gebruiken:
1. Start Opdrachtpromt (of CMD) via het startmenu
2. Typ dan DISKPART in het command venster
3. Typ achter DISKPART> het volgende: LIST DISK
4. Typ dan SELECT DISK 1 (of DISK 2, 3 etc.. ligt er maar net aan wat van toepassing is)
5. Typ dan CLEAN om je kaart geheel op te ruimen
6. Om een nieuwe partitie op de kaart te maken typ je: CREATE PARTITION PRIMARY
7. Met SELECT PARTITION 1 word de partitie gelecteerd
8. Ten slotte typ je FORMAT FS=FAT32 LABEL="naam" QUICK om het formatteren te beginnen

Suc6

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »John1313« (12. februari 2012, 15:45)

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Update NAVIGON voor Android
NAVIGON Android
NAVIGON komt met een nieuwe update van haar Android navigatiesoftware en verlaagt de prijs tegelijkertijd... verder
Kenwood DNX521DAB multimediasysteem
Kenwood DNX521DAB multimediasysteem
Kenwood komt met een nieuw multimedia-navigatiesysteem dat optisch en technisch afgestemd is op de merken VW, Seat en Skoda... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie