Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

1

woensdag, 13. april 2011, 23:30

opstart rood scherm medion gopal blijft hangen, na nieuwe installatie 5.5 AE op pna465T

Ik had 5.0 draaien met oude kaarten, maar na installtie nieuwe versie blijft het opstartscherm hangen.
gegevens: MD96180, PNA465T.
Gopal versie 5.5 AE.
sd kaart 1 GB opnieuw geformatteerd in menu GOPAL assistent
flash upgrade opnieuw uitgevoerd (was al gedaan met versie 5.0) naar R15
directory Installatie met inhoud naar de root van sd kaart gekopieerd. hard reset uitgevoerd. Alles wordt uitgepakt, daarna de reguliere melding dat device opnieuw gestart moet worden. Knop lang ingehouden, rood scherm start op, paar bewegingen in scherm en wederom rood scherm, dat nu niet verder meer doorstart.

Iemand nog een idee?

Puttershoeker

Multi-user

Bijdragen: 372

• Persoonlijk bericht sturen

2

donderdag, 14. april 2011, 17:13

Je hebt wel een ROM flash gedaan,maar weet je ook zeker dat je de goede erop hebt gezet?

Er zijn namelijk 2 verschillende ROM's in omloop,voor 2 verschillende 465T toestellen.

De R15 of de R22.

De R15 is voor toestellen zonder aansluitpunten aan de onderzijde voor een active craddle en de R22 voor toestellen met aansluitpunten.

Jij hebt de R15 gedaan,dus heb jij GEEN aansluitpunten aan de onderzijde, of toch wel?

Verkeerde ROM flash gedaan?
<><><><><><><><><><><><><><><>><><><><><><><><><>

Alle handelingen die men verricht,n.a.v de adviezen,doet men voor eigen risico.
Vragen stellen doe je via het forum.Op een PM wordt NIET gereageerd.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

3

dinsdag, 26. juli 2011, 15:27

Ook ik heb het zelfde probleem. Na upgrade van mijn medion MD 96260 / E4110 / PNA460T. Ik heb de handleiding gevolgd en de flash rom update uitgevoerd met R15. Dit verliep zonder fouten, en ik kreeg de mededeling het Device opnieuw op te starten. Daarna met behulp van de dvd Gopal 5.5 AE de installatie bestanden op de memory card gezet. Na het invoegen van de memory card, met soft reset de navigator gestart.
De navigator laadt dan de verschillende installatiebestanden en start zichzelf op nieuw. Daarna blijft hij hangen met het rode scherm. Je ziet nog wel enkele bewegingen op het scherm alsof een scherm wordt geladen maar dan wordt het stil...
Ik kan nog wel via een druk op de O in het menu komen om het programma weer te verwijderen.

Ik heb deze procedure (flash rom reset, laden van WINCE.bin en .CKS) opnieuw uit gevoerd. Ook heb ik verschillende geheugenkaarten gebruikt om een eventueel leesprobleem uit te sluiten. WINCE.bin en CKS heb ik verkregen via Medion.

Ik krijg geen verbinding met GOPAL assistant en of WMDC (windows 7) via de usb kabel. Dus ik kan niet zien wat er zich bevind op het interne Rom geheugen.

De oude versie op mijn navi was GOPAL 3.
Wie heeft er nog suggesties voor een oplossing? Of kan ik alleen maar terug naar de oude versie en oude kaarten?

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 409

• Persoonlijk bericht sturen

4

woensdag, 27. juli 2011, 20:22

Als ik je probleem zo bekijk, dan vermoed ik dat je hiervoor toch echt de ondersteuning van Medion zult moeten opzoeken. Ik neem ook aan dat je vooraf gecontroleerd hebt of je apparaat geen MultiPin Connector heeft zoals in de handleiding voor de firmware update staat? Bij versies met een MultiPin Connector van de PNA460T werkt de upgrade namelijk niet.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Actueel op pocketnavigation.nl
Sygic navigatie app
Sygic heeft een nieuwe versie van haar navigatie-app voor smartphones klaar staan. Daarnaast komt men ook met een versie voor vrachtwagenchauffeurs... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Apple integratie auto
Apple onderzoekt een oplossing om auto's in parkeergarages te kunnen terugvinden met de iPhone... verder
NAVIGON iOS
Nieuwe update van de NAVIGON iOS software zou Bluetooth en andere problemen moeten oplossen... verder
Advertentie
Laatste reviews
Vergelijkingstest solarladers
Met een oplader op zonne-energie kun je smartphones en navigatiesystemen opladen met behulp van... verder
Inductieladen
Een eenvoudige handleiding om de Sony Xperia mini pro achteraf te voorzien van draadloos... verder
Advertentie