Gopal 3 start niet meer
Ik heb een medion 500t(MD96040)
Ik heb er gopal 3 op draaien dat al een paar jaar naar tevredenheid draait
toen ik de navigatie aan had staan toen ik naar huis ging verscheen in een keer het opstartscherm
met de mevrouw met een landkaart in de handen
thuis heb ik alles opnieuw geinstalleerd maar hij blijft nog steeds hangen op dit opstartscherm
gopal2 die ik ook heb draait nog wel
wie kan mij helpen
m.v.g.Ron
Hallo Ron,
Vreemd probleem. Ik neem aan dat je ook al eens een hard reset hebt geprobeerd? Heb je de kaart ook geformatteerd zoals beschreven in de GoPal Assistant voordat je opnieuw geïnstalleerd hebt?
Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Medion S2310
Ik heb éénzelfde probleem.
Heb een S2310 - PNA235,die op GoPal3 werkt. Ik heb nieuwe kaarten aangeschaft,en deze op een Mini SD card gezet via Gopal Assistent. Dit gaat sneller,dan via device aansluiten op GoPal assistent.
Daarna card erin gestoken,en via ActveSync de kaartbestanden overgezet op het device. Tot dusverre niets aan de hand. Daarna een soft reset,om de bestanden goed te laten functioneren met het device.
Toen kwam het probleem: device start wel op,maar komt niet verder dan dan het scherm met zijn icoontjes waar je de verschillende functies kan bedienen. Echter deze reageren nergens op. Ook reageert in het oranje scherm,de letter O ( oo) van GoPal meer op activatie( tikken op scherm me stylus). Ik heb inmiddels gezien dat de map en de bestanden die daarin zitten,totaal vreemde benamingen hebben. kriebelLatijn zeg maar. Via de O van GoPal kon je nog de flash formateren,maar dat wil nu niet. Hard reset, toestel aan laten staan,en leeg laten lopen van spanning,en daarna weer spanning,en ettelijke hard resets brengen geen oplossing. Active Sync etc lukt allemaal,maar ik kan niets met de bestanden.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?
RE: Medion S2310
Wie weet een oplossing voor dit probleem?
Niemand die een oplossing weet voor dit probleem?
Kan met het device nog steeds niets. Heb al van alles geprobeerd via Active Sync,Verkenner,maar kan nog steeds geen bestanden verwijderen. Ook al een miniSdcard geprobeerd met een systeem erop+kaarten. Maar dat wil ook niet. Zelfs al met Mobile Register Editor geprobeerd het register te manipuleren,en het device te laten opstarten met Explorer. Zelfs dat werkt niet, terwijl explorer aanwezig is. Je krijgt enkel een geel beeld,met een klein grijs streepje er onderin.
Wat moet ik nog meer aanpassen, om het device opgestart te krijgen met explorer. Het device is gelukkig benaderbaar met een RegEditor. Dus je kunt de instellingen naderhand weer ongedaan maken,en zodoende weer een normaal toestel hebben. Er is niet illegaals aan. Anders had Medion hem wel van te voren dusdanig geblokkeerd gemaakt.
Ik ga maar eens contact opnemen met Medion.
Hier is schijnbaar niemand die weet hoe je zoiets moet handelen.
Gewoon legaal een kaart gekocht,en die er met verkenner op gezet.
Dat werkt dus niet,en krijg je een device die het niet meer doet.
Met een map erin,waar rare tyekens in staan.
Device is niet via de PC te formateren,en niet rechtstreeks door op het scherm te klikken.
Reageerd trouwens ook nergens op .
'Het vreemde is,het strart wel op tot tot de icoontjes.
Ik denk dat niemand hierop het antwoord weet. Ik zou zelf ook geen idee hebben wat dit zou kunnen zijn en zou je adviseren contact op te nemen met Medion support.
Ik denk dat niemand hierop het antwoord weet. Ik zou zelf ook geen idee hebben wat dit zou kunnen zijn en zou je adviseren contact op te nemen met Medion support.
Ben er voorlopig uit.
Achter op het toestel zit een klein schakelaartje. Deze stond op "lock".Althans net niet helemaal vrij.
Zodoende was het ook niet te zien. Dat was de reden dat ik geen touchscreen etc had. Ding startte zonder meer op, maar reageerde dus nergens op.
Deze schakelaar nu goed vrijgezet. Een clearflash uitgevoerd. Alleen moet ik nu een card met een systeem erop erin doen. Omdat ik geen card heb,moet ik er ééntje bestellen,en dan via de Cdrom er een maken. Ik kan ook nog proberen,of ik van mijn reserve de flash kan backuppen,en deze erop zetten.
Maar eerst ga we maar eens zorgen voor een miniSdcard.
Goed nieuws. Je bent in ieder geval een stuk verder. Hou ons even op de hoogte of alles uiteindelijk gelukt is, nadat je een miniSD-kaart hebt gekocht.
Groet, Harold
Goed nieuws. Je bent in ieder geval een stuk verder. Hou ons even op de hoogte of alles uiteindelijk gelukt is, nadat je een miniSD-kaart hebt gekocht.
Groet, Harold
Het zal niet de meest voor de hand liggende oplossing zijn, maar ik heb het wel voor elkaar. Wat heb ik gedaan.
Ik heb nog precies zo'n device. Daarvan heb ik de flash disk op mijn harde schijf schijf van de PC gezet en deze kopie terug gezet op de andere. Daar heb ik een kaart bij gezet, die ik al had aangekocht voor de eerste. Uitgeprobeerd en het werkt feilloos.
Dat betekent dus dat Medion geen codes etc heeft, die een werking van de één op de ander, blokkeren. Echter degene die geen 2de toestel heeft, heeft deze mogelijkheid dus niet.
Hoe je het anders moet oplossen zonder teveel onnodige kosten, zou ik niet weten.
|
iPhone 4 aangekondigd
Zoals verwacht heeft Apple op de opening van de WWDC de iPhone 4 gepresenteerd. Wij hebben alle informatie over Apple's nieuwe smartphone voor jullie samengevat...
verder
|
TomTom VIA
TomTom kondigt vier nieuwe navigatiesystemen voor het middensegment aan...
verder
NAVIGON 70 Premium Live
Het nieuwe high-end model van NAVIGON heeft voor het eerst een geïntegreerde Live-module en drie nieuwe Live services...
verder
|
Navigon 40 Premium
Begin juni presenteerde Navigon de line-up van haar nieuwe 40-serie. De 40-serie heeft weer een...
verder
|
|