Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

1

woensdag, 4. januari 2012, 17:23

TomTom GO730, Grotere harde schijf met Compact Flash?

Ik heb al enkele jaren een GO 730, doet het nog prima, maar ik kom schijfruimte tekort. Kan bijv. niet de hele Europa kaart installeren. Op internet een reportage gevonden (http://web.mac.com/hahnenuk/TomTom/Go700_CFCard.html) om de GO 700 van een Compact Flash kaart te voorzien i.pl.v. de microdrive. Dat zou ik ook graag doen met mijn GO 730. Werkt dat het zelfde? Weet iemand dat? Dat zou een prima oplossing zijn voor mijn ruimteprobleem en CF kaarten zijn relatief goedkoop en via een universele kaartlezer van de software te voorzien voordat je hem installeert.
Ziet iemand overigens nog voetangels en klemmen, of heeft iemand tips?
Bij voorbaat dank voor je reactie.

ATOWAPaul

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 077

• Persoonlijk bericht sturen

2

woensdag, 4. januari 2012, 22:20

Op zich zou dat volgens mij moeten kunnen, ik kan alleen niet vinden of de TomTom GO 730 ook gebruik maakt van dezelfde 2,5GB microdrive. Als dat het geval is zou het moeten kunnen. Ik zou er dan wel rekening mee houden dat je niet een al te exotische CF kaart neemt of een supersnelle omdat je dan mogelijk problemen in de compatibiliteit gaat krijgen.

Ik heb wel een video gevonden waar ze laten zien hoe je de batterij van de GO 730 kunt vervangen, maar nergens of de microdrive ook te vervangen is. Lijkt me gewoon een kwestie van proberen. In principe kan er niet zoveel mis gaan, maar maak zeker eerst een backup!

Ik ben benieuwd of het je gaat lukken en hou ons zeker op de hoogte!
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

3

maandag, 9. januari 2012, 13:32

Hi Harold,
Heb ik ook gezien. Er worden op You Tube allerlei filmpjes getoond van uit elkaar gehaalde Tomtoms, maar nog niet wat ik zoek. Mijn drive is wel 2,5GB, dus het zou de zelfde kunnen zijn. Een CF kaart is ook nog eens meer schokbestendig (als het allemaal lukken wil met vervangen).

Maar wat is een niet te exotische CF kaart? Heb je een voorbeeld (of enkele om reclame te vermijden) van wat ik zou moeten hebben? En waarom is er een compatibiliteitsprobleem met een supersnelle kaart? Kun je daar wat meer over zeggen?
Ik ben wel geneigd om mijn Tomtom open te maken en anderen te laten delen in mijn bevindingen, maar ik zou liefst beslagen ten ijs komen bij zo'n operatie, anders is het bij voorbaat een flop.

Kun je me nog een stapje verder helpen?
Bij voorbaat dank,
Paul

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 077

4

woensdag, 11. januari 2012, 13:01

Met een exotische kaart bedoel ik niet een razendsnelle CF-kaart uit de nieuwste generatie. Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat je TomTom dan problemen krijgt met de controller van de nieuwere CF-kaarten. Ik zou dan ook gaan voor een CF-kaart die ongeveer in dezelfde periode is geintroduceerd als je navigatiesysteem. Verder zou ik gaan voor de grotere merken zoals Sandisk, Lexar, Transcend etc., daarmee heb je wat meer kans op probleemloze samenwerking met je navigatiesysteem. 100% garantie heb je echter nooit, blijft dus een beetje experimenteren.:)
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

5

woensdag, 11. januari 2012, 16:06

Hi Harold,
Dank voor je reactie. We gaan het maar eens proberen, ik heb een 32GB Sandisk Extreme CF kaart liggen, die ik gebruik in mijn videocamera, die is 60MB/s. We zien wel of de controller daar moeite mee heeft. Dan gaat hij gewoon terug naar de videocamera. Of denk je dat ik iets kan beschadigen? Lijkt me niet.

Voordeel is, dat ik nu niet investeer in een kaart waar ik niets meer aan heb als hij het niet doet in de TomTom. Doet hij het wel, dan weet ik dat ik een kleinere (8GB lijkt me groot genoeg) kan aanschaffen en er nog een hele tijd plezier van zal hebben (maar je kan op de TomTom nog een hele boel andere files zetten, dus misschien toch iets groter?).
Wordt vervolgd.
Paul

Puttershoeker

Multi-user

Bijdragen: 129

Beroep: Trucker

6

vrijdag, 13. januari 2012, 14:51

Hi Harold,
Dank voor je reactie. We gaan het maar eens proberen, ik heb een 32GB Sandisk Extreme CF kaart liggen, die ik gebruik in mijn videocamera, die is 60MB/s. We zien wel of de controller daar moeite mee heeft. Dan gaat hij gewoon terug naar de videocamera. Of denk je dat ik iets kan beschadigen? Lijkt me niet.

Voordeel is, dat ik nu niet investeer in een kaart waar ik niets meer aan heb als hij het niet doet in de TomTom. Doet hij het wel, dan weet ik dat ik een kleinere (8GB lijkt me groot genoeg) kan aanschaffen en er nog een hele tijd plezier van zal hebben (maar je kan op de TomTom nog een hele boel andere files zetten, dus misschien toch iets groter?).
Wordt vervolgd.
Paul

Ik denk niet dat je 32 Gb card gaat werken. Het zou wel mooi zijn, maar destijds had een Mio 269(+) ook zo'n drive en die liet zich niet vervangen door een CF-card. Tussen een microdrive, wat in wezen een zeer kleine harde schijf is, en een CF-card wat een flash-card is, zit een groot verschil. De microdrives werden vaak gemaakt door Seagate.

Met een card ter grootte van 4Gb maak je meer kans, want je zit ook nog met de grootte die wordt toegelaten door het register en de software moet e.d. grote card wel ondersteunen. Maar ja, proberen kun je altijd.
To your destination with GoPal

Alle handelingen die men verricht,n.a.v de adviezen,doet men voor eigen risico

Navigon 92 Premium Live (vanaf morgen)

Navigon 8310

Medion P4635 GoPal 5.5

Actueel op pocketnavigation.nl
LG 5 inch LTE-smartphone met bediening via stylus
LG
LG kondigt een Android LTE-smartphone met een ongebruikelijk beeldformaat en bediening via een stylus aan... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Apple dient klacht in tegen Motorola
Apple vs Motorola
Apple beschuldigt Motorola in een klacht bij de Europese Commissie dat men niet bereid is patent te gegeven conform de FRAND-richtlijn... verder
Google Maps verdringt Skobbler uit Android Market
Skobbler
Skobbler verwijdert haar navigatie app uit Android Market... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie