Ik ben tamelijk nieuw in TT-land en loop tegen een probleempje aan. Ik heb een TT go 740 en vind het verdraaid lasting om de bordjes voor een waarschuwing van een flitspaal in de linkerbovenhoek van de TT te lezen.
Mijn vraag is of deze groter gemaakt kunnen worden.
Dat is helaas niet mogelijk. De maximale grote van een POI symbool is 22x22 pixels. Er bestaat volgens mij ook geen mogelijkheid om de weergave links bovenin te vergroten.
Groet, harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Harold,
Dit is wel mogelijk. (met dank aan Captain die het ooit een keer gemaakt heeft)
Bijgaand het bestand.
Korte uitleg:
In het bestand vind je de iconenset die oorspronkelijk door SCDB (SpeedCam DataBase) werd/wordt gebruikt. In het bestand tref je de originele (22x22 pixel) bestanden, de vergrote (44x44) bestanden en de gesproken bestanden (ogg_files)
Installatie:
- Kopieëer de vergrote bestanden naar de map waar de flitspalen (data) en iconen (bmp) staan.
- Hernoem de nieuwe bmp bestanden 1:1 naar de databestanden.
- Voorbeeld: Het databestand is bijvoorbeeld : roodlicht120.ov2, dan moet je het nieuwe icoon hernoemen naar: roodlicht120.bmp
- Verplaats de oude set bitmapiconen (de kleine uitvoering).
- Zijn de nieuwe grote iconen dat wat je wil hebben dan kan je eventueel de oude set verwijderen.
Tip: maak vooraf wel even een back_up.
Succes,
Peter
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy Kaart :Europe Q1-2012, test Q2-2012 Drager :Transcend, 8GB, Class 10 Extra : Ge-tectronicTmc Y-adapter
Er schijnt wat verwarring te zijn omtrent de installatie. Bijgaand een how_to werkwijze:
De vergrote iconenset is alleen van toepassing op een extern verkregen flitspalenset zoals SCDB of Flitspaal.nl. De ingebakken flitspalen die door TT_Home op je systeem staan werken hier niet mee.