Computer herkent de 2410 niet
Mijn desktop herkent de Navigon 2410 niet.
Mijn netbook wel, maar omdat het een ander beeldformaat heeft (16:9) wordt
het bovenste deel van het venster van Navigon Fresh niet weergegeven.
Ik heb voor mijn moederboard (de Asus P5WD2) een laatste update gedaan
voor XP SP3 v.w.b. de USB in de registry, maar nog geen connectie.
Er wordt wel een "foute" Bluetooth Piranha verbinding gevonden.
Geen extern geheugen dus.
Ik heb met geen ander USB-device problemen met de computer.
Externe schijven, DVD-brander,Bluetooth-device, muis enz enz.
Dus iets moet er met de Navigon 2410 te maken hebben.
De nederlandse site van Navigon werkt ook niet zo goed voor de FAQ's
Kun je ons wat meer informatie geven? Je geeft aan dat de USB-verbinding op je netbook wel werkt, maar op je desktop niet.
- draaien beide systemen WinXP?
- en hoe wordt je 2410 op je Netbook herkend? Wordt deze als externe schijf 'Navigon' herkend?
- heb je op je desktop een firewall draaien? Zoja schakel deze dan eens uit.
- gebeurt er helemaal niks als je de 2410 op je desktop aansluit?
- heb je in de bios van je desktop USB 1.0 of 2.0 aangezet? Probeer dat eens te switchen.
- werken andere verwisselbare schijven wel op je desktop? Heb je ook een andere USB-poort uitgeprobeerd?
- Je zou als laatste ook nog eens kunnen proberen om de USB-poorten en de USB-host-controller via het configutatiescherm te verwijderen. Als je daarna opnieuw opstart dan zouden deze opnieuw gevonden moeten worden. Vergeet niet om dan ook de COM-poorten te verwijderen. Ook deze worden weer automatisch herkend.
Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Ik denk eerlijk gezegd,dat het niet moederbord gerelateerd is.
Het device moet in ieder geval als een USB device herkent worden.
Werk je met een directe USB aansluiting ,of via een hub.
het beste voor deze devices is via een directe aansluiting op het moederboard.
Heb je bv een kast waarin aan de voorkant USB aansluitingen zitten,dan is het aan te raden dat deze direct op het MB is aangesloten.
werk je met een frontbox,waarop een kabel zit,dan kan je deze ook aansluiten op een bv een PCI insteekkaart.
Dat werkt ook.
Hoe doe ik dergelijke dingen?
Via een lange kabel die over de kast ligt,en aan de achterkant direct op het Moederboard zit gestoken in één van de USB aansluitingemn.
Dat geeft de minste problemen.
|
iPhone 4 aangekondigd
Zoals verwacht heeft Apple op de opening van de WWDC de iPhone 4 gepresenteerd. Wij hebben alle informatie over Apple's nieuwe smartphone voor jullie samengevat...
verder
|
TomTom carkit
Gratis zelfklevende adapter maakt de TomTom carkit compatible met de iPhone 4...
verder
TomTom App
TomTom komt met update van haar navigatie App voor de iPhone en iPod Touch met fotonavigatie en ondersteuning van de iPhone 4...
verder
|
Navigon 40 Premium
Begin juni presenteerde Navigon de line-up van haar nieuwe 40-serie. De 40-serie heeft weer een...
verder
|
|