Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie
  • »willydebakker« is de auteur van dit thema

Bijdragen: 6

Beroep: Fabrieksarbeider.

• Persoonlijk bericht sturen

1

zaterdag, 22. mei 2010, 17:14

Vastlopen 2410 na update naar 2510.

Gisteren de 2410 geupdate naar 2510 en nadien is het toestel vast gelopen.
De Sd kaart die er in zit wordt niet meer herkend en als ik ze verwijdert geeft hij steeds aan dat het toestel met een usb kabel aan pc moet gehangen worden en volledig worden opgeladen.
Dat is ondertussen gebeurt maar er verandert niets.Ik had ook al de backup teruggezet maar geen verandering.
Ik blijf steeds de melding krijgen :before continuing make sure this device is fully chargedAND connected to power supply.You may only load your device at a computer's USB socket when you switch the device of.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen? De batterij is steeds volledig opgeladen. Groen lampje brandt.
Dank bij voorbaat.
Willy.

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 152

2

maandag, 24. mei 2010, 18:39

Ik zou echt geen idee hebben waar dit aan kan liggen. Iemand anders misschien?
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

3

maandag, 24. mei 2010, 18:53

RE: Vastlopen 2410 na update naar 2510.

You may only load your device at a computer's USB socket when you switch the device of.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen? De batterij is steeds volledig opgeladen. Groen lampje brandt.
Dank bij voorbaat.
Willy.

Advies.
Gebruik een directe uitgang van je PC.
Dus niet via een hub werken,maar een USB uitgang die direct op je moederbord gemonteerd zit.
Aan de achterkant van je PC zitten diverse,meestal een 4 of meer stuks.

Als je het device een volledige hard reset geeft,zal het moeten terugkeren naar de basis instellingen.
Device is m.i. gelijk aan 2xxx serie,dus het systeem staat in de root,en daar kom je niet bij.
Op zijn intern geheugen kan Navigon staan,maar net zo goed in de root.
Hoe je een hard rest doet,moet ergens in de documentatie staan van het device.
Is het device ook benaderbaar via de USB,en dan als geheugendrager?
Zeg maar een 2de schijf?

Wil dit allemaal niet,dan rest er denk ik niets anders,dan de handelaar te contacteren,en/of Navigon te bellen voor een oplossing.

4

maandag, 24. mei 2010, 19:41

Beste, ik heb het toestel al aangeloten aan achterkant van de pc, maar dit maakt geen verschil met aansluiting op een van de USB poorten.

Nu heb ik ondertussen ook contact kunnen krijgen met de gegevens van de sd en inwendig geheugen van de navigon.

Als ik navigon bij Navigon fresh aan sluit krijg ik ook al de gegevens van het toestel te zien.

Geregistreerde gegevens 2410 naar 2510 en ook al de aangekochte services.

Als ik het toestel afkoppel van pc moet hij normaal opstarten en dat doet hij,het opstartscherm verschijnt en dan komt de foutmelding gelijk ik in voorgaande bericht vermeld. Ik heb ook al een paar keer de harde reset uitgevoerd doch de foutmelding blijft terug komen.

Peter

Super Moderator

Bijdragen: 364

5

maandag, 24. mei 2010, 21:51

Willy,

Je schrijft in je eerste bericht dat je SD niet meer wordt herkend sinds de update/upgrade.

Heb je al eens een schijfcontrole uitgevoerd op het station waar de sd zich bevindt?

- Backup maken van het hele systeem
- Device via USB aan de pc koppelen
- Verkenner starten
- Station opzoeken die jouw SD vertegenwoordigd (in mijn geval is dat station L )
- 1x met rechtermuisknop aanklikken
- Kies voor Eigenschappen
- Kies het 2e tabblad Extra
- Kies de eerste optie Foutcontrole
- Kies Nu controleren
- Vink alléén de eerste optie aan: Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren
- Kies Start Controle
»Peter« heeft de volgende afbeelding bijgevoegd:
  • willy.jpg
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy
Kaart : Europe Q1-2012, test Q2-2012
Drager : Transcend, 8GB, Class 10
Extra : Ge-tectronic
Tmc Y-adapter

6

dinsdag, 25. mei 2010, 23:05

Peter, het geen ge mij voorstelt te doen met navigon heb ik reeds allemaal geprobeerd.

Doch tevergeefs. Nu heb ik op de duitse site een reactie gekregen van de engelse helpdesk.

Men stelde voor in de navigon map ,de map version te zoeken en dan in de map de gegevens versie 7.6.0 te vervangen door versie 7.5.9.

Ook de gegevens platform 2510 te vervangen door 2410.

Dat heb ik gedaan en dan opnieuw de update van 2410 naar 2510 uitgevoerd.

Doch de fout blijft bestaan. Het is nog steeds dat ik toeste volledig moet opladen, ondanks dat dit reeds het geval is.

Ik ben het moe, ben toestel aan het inpakken,gaat morgen terug naar de verkoper, dat is al de 2 de keer.

Gedaan ermee.

Groetjes Willy.

7

woensdag, 26. mei 2010, 13:02

Vandaag toestel binnen gedaan bij verkoper en hij stelde voor om nog eens op te sturen voor herstelling,maar ik heb dit geweigerd en daarna heeft hij mij een nieuw toestel overhandigd.

Willy.

Peter

Super Moderator

8

woensdag, 26. mei 2010, 19:05

Prima gedaan Willy.

Soms moet je wel eens "de poot strak houden" anders nemen ze een loopje met je.
Is dit exemplaar nu wel naar wens en zonder gebreken?

Tmc Y-adapter

9

woensdag, 26. mei 2010, 19:10

Voorlopig wel maar ik hou mijn hart vast.

Met 8450 live heb ik in het begin ook problemen gehad, is 2 keer naar Duitsland opgestuurd en nu gaat alles als een fluitje van een cent.

Willy.

Peter

Super Moderator

10

woensdag, 26. mei 2010, 19:50

Voorlopig wel maar ik hou mijn hart vast.

Wat je m.i zeker juist niet moet doen is te voorzichtig het apparaat bedienen omdat je huiverig bent dat je weer tegen een fout aanloopt.
Test 'm stevig van A tot Z voor vele malen.
Bij het goed doorlopen van de "testen" zal pas blijken of je een goed exemplaar hebt en het vertrouwen weer terug hebt in Navigon.

Tmc Y-adapter

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Update NAVIGON voor Android
NAVIGON Android
NAVIGON komt met een nieuwe update van haar Android navigatiesoftware en verlaagt de prijs tegelijkertijd... verder
Kenwood DNX521DAB multimediasysteem
Kenwood DNX521DAB multimediasysteem
Kenwood komt met een nieuw multimedia-navigatiesysteem dat optisch en technisch afgestemd is op de merken VW, Seat en Skoda... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie