Truck Navigatie
Is ook bekend of deze software beschikbaar komt voor andere series?
het zou navigon immers sieren,als ze dit ook beschikbaar maken voor o.a de 7310 en 8310.
Ik had een 8110,deze geupdated naar een 8310(69,== euro).
Om nu dit device ten gunste van navigon maar aan de wilgen te hanegn,wordt me te gortig.
Navigon maakte eind 2008 ook niet bekend,dat dit er aan zat te komen.
Dus willen bestaande gebruikers van de duurdere series ook gebruik maken van dit software,dan zal navigon voor dezen toch iets moeten doen.
Anders wordt het gewoon wachten totdat hun kaartupdate abo is afgelopen.
Ik heb ook nog tot maart 2011 een abo.
Trouwens ik vind één ding ook niet terug in de review.
Toestel wordt niet standaard geleverd met truck software.
Toestel kost 449 euro.
Truck software kost 129 euro,maakt samen 578 euro.
Met als nadeel,dat je niets meer aan de kaartabo hebt,die er standaard bij zit voor 2 jaar.
Bij de truck sopftware krijg je maar 3 kaarten.
De eerste,en 2 stuks in 2010.
Aantrekkelijk?Niet echt denk ik.
Per saldo lever je dus van standaard bijgeleverde kaartabo 5 stuks in,en betaal je nog eens 129 euro voor de software extra.
Het lijkt me dus zinvoller voor Navigon om dit ook te gaan aanbieden aan de bestaande 7310 en 8310 gebruikers,die al een gedeelte van hun kaart abo op hebben gemaakt.
Ik denk ook dat daar de grootste groep potentiele klanten zit.
Qua instellingen voor gevaarlijke stoffen,is deze te bekrompen,en het lijkt me zinvoller,vooral op vervoer van gevaarlijke stoffen,dit er niet in te zetten.
De soorten van gevaarlijke stoffen zijn dusdanig uitgebreid,en totaal niet met elkaar te vergelijken.
Want stoffen die met water gassen ontwikkelen?
En Navigon heeft daar al verstand van?
Een chauffeur die geheel op zo'n device rijd,is in mijn ogen niet goed bij zijn hoofd.
het is een hulpmiddel,en geen hoofdzaak.
wat wel gemakkelijk is,is dat je hoogte,breedte,lengte en gewichten kan invoeren.
Op die manier wordt je buiten de kernen etc geleid.
VDO heeft het ook al geprobeerd met ADR,maar dat is ook geen succes geworden.
ADR vervoer is een appart vak,dat is niet te regelen met een navi kastje.
En ik geloof er geen moer van,dat navigon al kennis heeft van het complete systeem wat vanaf 1 januari 2010 in werking treed met de nieuwe tunnelcodering.
Op die manier zal je dan in de mist gaan met dat software.
Is ook bekend of deze software beschikbaar komt voor andere series?
het zou navigon immers sieren,als ze dit ook beschikbaar maken voor o.a de 7310 en 8310.
Voor zover wij weten is dat nog niet bekend. Kan ook te maken hebben met de OS-versie want de 7310 en 8310 draaien volgens mij CE 5.0 en de 6310 en 8410 6.0.
Toestel kost 449 euro.
Truck software kost 129 euro,maakt samen 578 euro.
Klopt maar neem nou bijvoorbeeld eens een 6310. Bij kieskeurig staat ie voor 260,-. Compleet met trucknavigatie ben je dan voor onder de 400,- klaar. Vindt maar eens een navigatiesysteem met trucksoftware voor dat bedrag.
Het lijkt me dus zinvoller voor Navigon om dit ook te gaan aanbieden aan de bestaande 7310 en 8310 gebruikers,die al een gedeelte van hun kaart abo op hebben gemaakt.
Ik denk ook dat daar de grootste groep potentiele klanten zit.
Op dit moment klopt dat denk ik, maar ik snap wel dat ze er in eerste instantie voor kiezen om de software uit te brengen voor hun nieuwste systemen. Laten we hopen dat de software binnenkort ook geschikt is voor de 7310 en 8310.
Groet, harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
|
iPhone 4 aangekondigd
Zoals verwacht heeft Apple op de opening van de WWDC de iPhone 4 gepresenteerd. Wij hebben alle informatie over Apple's nieuwe smartphone voor jullie samengevat...
verder
|
TomTom carkit
Gratis zelfklevende adapter maakt de TomTom carkit compatible met de iPhone 4...
verder
TomTom App
TomTom komt met update van haar navigatie App voor de iPhone en iPod Touch met fotonavigatie en ondersteuning van de iPhone 4...
verder
|
Navigon 40 Premium
Begin juni presenteerde Navigon de line-up van haar nieuwe 40-serie. De 40-serie heeft weer een...
verder
|
|