Op JTT ben ik vrijwel niet meer aktief.
Heel af en toe plaats ik nog wel eens een berichtje maar dat mag (in vergelijk met het verleden) geen naam hebben. Dat is te verwaarlozen.
Ervaring met TT_Live heb ik wel degelijk (of had ik dat ik mn handtekening moeten zetten?

). Ik heb nu ook wel meer devices van Navigon thuis dan dat er in mijn handtekening staat.... so what ?
En nu je het dan daar toch over hebt, waar put jij je ervaringen dan uit. ? Je sleept er erg vaak andere merken bij, zoals Medion, TT maar wanneer ik op je handtekening af zou moeten gaan blijkt dat je met geen enkel merk ervaring hebt om ook maar iets zinnigs te kunnen onderbouwen.
(zie bijlage)
Daar hoor je mij toch ook niet over?
Naast de Navigon bijna 8 maand met een TT genavigeerd die voorzien was van Live.
Mijn ervaring hiermee is dat wanneer het systeem operationeel is, het naar behoren in de middenmoot werkt.
Mijn ervaring is echter ook dat TT_Live gewoon veel te vaak de verbinding verliest met het "thuisfront". Hierdoor heb je te maken met een erg onbetrouwbare optie waarvoor je wel je geld moet neertellen.
Verder rollebollen ze bij TT over elkaar heen om de klant maar duidelijk te maken in hoeveel landen ze wel niet aktief zijn.
Ga je bij één van je buurlanden de grens over dan zakt de connectie vaak als een pudding in elkaar.
TT_Live heb ik uitgeprobeerd in NL, Duitsland, België, Luxemburg, Zuid_Frankrijk.
Werkt het, dan doet het z'n taak naar behoren, echter vanwege de (technische?) problemen die zeer frequent optraden vind ik het een systeem dat wanneer TT het gratis zou verstrekken zich nog de billen uit de broek moesten schamen om het zo op de markt te zetten. Het is in het buitenland sowieso te onbetrouwbaar qua connectie
Ik blijf er dan ook bij dat het voor TT een nobel streven is om een manifest op te zetten maar men is niet eens in staat (wat de oorzaak dan ook moge zijn) om een langdurige stabiele verbinding (dus zonder noemenswaardig connectie_verlies) op te bouwen in de aangrenzende buurlanden.
Of je Live (welk merk dan ook) wel of niet aanschaft is puur persoonlijk. De één gebruikt het vooral zakelijk, dan ander privé. Vind je het de centen waard om het te gebruiken.... prima. Vind je het te duur, dan schaf je het niet aan. Het is geen verplichting.
Ik wil die oeverloze discussie (die al vaker gevoerd is) dan ook hierbij laten.
Ik heb 8 maand vergeleken, ik trap niet na. Het is niet om het ene merk op te hemelen en het andere merk met de vloer gelijk te vegen.
Waar het mij om gaat is dit:
Volgens de marketing heb je met TT_Live een prima werkend Live systeem met een dito werking en een uitrol over een groot deel van Europa. Er zijn ik weet niet hoeveel consumenten die dat marketingpraatje als zoete koek slikken. (en er zijn nog wel meer zaken waar TT erg de plank misslaat zoals met Mapshare en IQ_route..... om er maar even 2 te noemen).
Deze consumenten worden willens en wetens door TT op het verkeerde been gezet. Jij weet net zo goed als ik dat TT het liefst zo snel mogelijk nieuwe issue's wil inbouwen zonder dat ze afdoende zijn getest. Na aanschaf van een nieuw produkt (item whatever) gaan ze kijken wat er mis was gegaan en met wat mazzel wordt het in het 1e of 2e jaar (deels) opgelost. TT loop op dit probleem achter de feiten aan. Ze spannen het paard achter de wagen.
Dat ik geen recht van spreken heb, ben ik niet met je eens. Dat vind ik dan weer een vooroordeel.
Is Navigon dan alles...... zeer zeker niet. Die is ook voor verbetering vatbaar (welk merk niet ? )
Ook Navigon laat steken laten vallen, neem Antje, neem de software_updates die veelal maar voor paar oude(re) types beschikbaar komen, onlogische routes.
Het is gewoon belachelijk dat je de meeste onlogische routes kan voorkomen wanneer je zelf de parameters moet gaan veranderen. Ook een zeeperd van de 1e orde.
Wat je punt betreft over kritiek: (jouw laatste regel). Waarom zou ik daar niet tegen kunnen ? Navigon is niet heilig hoor. Ik hoef er niet van te eten. Laat KP maar een review schrijven van beide merken naast elkaar. Hoe meer betrouwbare reviews des te beter kan je een afweging maken.
Als laatste wil ik je dan ook nog even meegeven dat ik nooit/zelden (zover ik mij kan herinneren) het device TT_navigatie afkraak.
Waar mijn nekharen wel overeind gaan staan is dat ze willens en wetens met een stalen gezicht de consument glashard belazeren door de zaken mooier voor te spiegelen dan het in werkelijkheid is. Want tot op de dag van vandaag maken ze niet waar wat ze prediken.
Verder blijf ik achter mijn mening staan, of je 'm wel of niet deelt.... even goede vrienden hoor.