Tweede onderwerp in dit forum doch over hetzelfde programma. Maar, goed.
Ik heb onlangs op 19-8-2009 via de GoPal Assistant v4.01.028 voor mijn P4445 de "Speed cams for Europe fixed and mobile" subscription aangeschaft. Ik heb echter gemerkt dat er sinds de aanschaf geen updates zijn geweest. Volgens support zijn er wekelijks updates automatisch via de assistant maar als je de updates dagelijks wilt hebben kan ik de file dagelijks downloaden van de shop. Ik heb echter gemerkt dat de file van de shop sinds 19-8-2009 hetzelfde is. Klopt dit ?
Via welke support heb je gehoord dat ze wekelijks worden geupdate? Het is nl. zo dat de EU gegevens elke 4 weken worden geupdate en de gegevens van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wat vaker maar ook niet elke week. EU updates zijn over het algemeen altijd aan het begin van de maand. Update je dus rond de 10e dan zit je altijd goed.
Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn informatie van pocketnavigation.de support. Maakt verder ook niet uit, ik was echter benieuwd of alles wel goed functioneerd of misschien dat ik iets verkeerd deed. Maar nu ik hoor dat de updates maandelijks zijn zal het allemaal wel in orde zijn.
Is er achteraf overigens te controleren wat er is geupdate ? Het zal aardig als ik kon zien wat precies de updates zijn.
Achteraf had ik misschien de volle versie van POI warner moeten kopen. Dan kan ik elders verkregen flitspaal informatie ook gebruiken. Overigens geloof ik wel dat een maandelijkse update voldoende is.
Bedankt voor je antwoorden. Ik heb echter een andere vraag. Als ik de volle versie neem van POI Warner kan ik deze dan tegelijk gebruiken met mijn POI Warner Light versie met de speedcam abo ? Het zal aardig zijn als ik de speedcam abo kon gebruiken m.b.v. de volle versie maar ik heb begrepen dat dat niet gaat. Dus zowel de volle als de light versie moeten dan worden geactiveerd. Is dat mogelijk of geeft dat conflicten ?
Ik heb overigens nog geen updates gezien bij de speedcam abo. Maakt verder niet uit, ik wacht rustig af.
Alvast dank voor je antwoord.
Wat is het hier overigens rustig op de Nederlandse forum.
Je kunt wel degelijk upgraden naar de Full Version van POI Warner met behoud van je bestaande gekochte diensten mits je dit doet via de GoPal Assistent (dus niet via Navigating.de). Je hoeft daarvoor alleen de Full Version via GoPal Assistent aan te schaffen (zie bijgevoegde attachment).
De volgende Update van de EU Speedcams staat overigens gepland op 05.10.
Je hebt gelijk het is hier nog vrij rustig in het Nederlandse forum. We zijn dan ook nog niet zo lang bezig hier (sinds juni) en de opbouw van de site heeft veel tijd gekost. Maar nodig vooral al je vrienden uit om hier eens een kijkje te nemen.
Groet, Harold
Bedankt voor je antwoord. Begrijp ik het goed dat als ik de volle versie van POI Warner installeer dat deze dan de Light versie vervangt en dus de volle versie de database gebruikt van de speed cam abo ?
Dan moet ik zeker alsnog gewoon via de Assistant gaan updaten en niet via de POI Warner programma zoals men gebruikelijk POI's update ?
Bedankt voor je antwoord. Begrijp ik het goed dat als ik de volle versie van POI Warner installeer dat deze dan de Light versie vervangt en dus de volle versie de database gebruikt van de speed cam abo ?
Ja dat klopt.
Citaat
Dan moet ik zeker alsnog gewoon via de Assistant gaan updaten en niet via de POI Warner programma zoals men gebruikelijk POI's update ?
Je kunt beide gebruiken, dus of de POI Warner of de GoPas Assistant. Beide gebruiken dezelfde database.
Groet, Harold
Okay, Harold. Dat is duidelijk. Er werd mij eerder door een supportmedewerker verteld dat ik de speed cams _moet_ updaten via de assistant, ook als ik upgrade naar de full version van POI Warner. Maar goed, dat was een vergissing.
Even voor de duidelijkheid. Gaat dit over de download van "POI Warner Light for GoPal 5.x" ? Het is mij niet geheel duidelijk over welke "beide downloads" je het hebt.
Kan je wel bij de POI instellingen komen in je P4445 menu voor de flitsers. (Instellingen - Overige instelingen - Bijzonder functies configureren - POI-Warner)
Overigens zie ik de beige POI bar ook niet op de memory status van de assistant terwijl ik wel degelijk POI's in mijn apparaat hebt.
Sorry dat ik het niet helemaal heb begrepen. Ik ben immers ook nog maar een beginneling wat betreft de GoPal.
Ja, waarvoor jij schrijft in de eerste regel dat klopt. Ik kan in mijn apparaat wel bij flitsers, maar ik heb via de medion gopal assistent die op de cd stond en nu op mijn PC aan de linkerzijde de shop aangeklikt en daar kreeg ik twee gratis downloads voor mijn gopal 4445 te zien.
De POI warner light en nog een bestand POI download. Ik heb beide gedownload ( light versie) en gesynchroniseerd.
Wat zie ik dan voor verandering in mijn navigatiesysteem? Wat geeft de POI warner Light versie aan.
In het POI Warner menu van je p4445 kan je alleen de instellingen veranderen betreffende de waarschuwingen van flitsers. Als je het speed cam pakket erbij koopt zie je dan ook mobiele flitsers. Overige POI's tankstations, ATM's etc zal je hier niet aan treffen. Dus in dit menu verandert niets. Extra POI's van bijvoorbeeld het vrije pakket "Free POI package for GoPal 4.x and GoPal 5.x" zullen gewoon worden toegevoegd aan de POI database.
Je zal toch wel een signaal moeten ontvangen met je autoradio. Heb je het ook geprobeerd met een andere radio thuis ? Bij mij werkt het in ieder geval goed, ik heb echter wel gemerkt dat de externe TMC antenne de ontvangst kan verbeteren. Iets wat dacht ik niet was gedocumenteerd.
Zet dus de FM transmitter aan en om te testen ook het Testgeluid op aan. Zoek dan een vrije frequentie met een zo schoon mogelijke ruis op je radio en dan met de frequentiekeuze optie van de Medion stapsgewijs de betreffende frequentie benaderen tot je het testgeluid hoort.