poi base op avic -f900bt
Heb de POI software gedownload en nadien de flitscameras. Heb een sd card in mijn pioneer gestoken en gewacht totdat de kaart op scherm verscheen,
dan sd card eruit en in mijn pc gestoken. Er staat 1 file op namelijk: device.nng. Als ik de poi wil syncroniseren verschijnt er op pc eerst dat ze worden gedownload
en na en tijdje krijg ik de melding dat er niet op de sd card kan worden geschreven. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Beste Wilfried,
Je kunt kiezen of je direct vanaf je navigatiesysteem wil lezen of via de kaartlezer. Als je kiest om vanaf de Pioneer te lezen dan moet je kaart in je navigatiesysteem blijven en moet je het navigatiesysteem selecteren. Je hoeft dan geen gebruik te maken van een externe kaartlezer. Om te synchroniseren klik je dan op de button synchroniseren. Na synchronisatie zie je dan dat er een aantal bestanden op je navigatiesysteem zijn aangemaakt.
Zie bijgaande screenshot. Ik heb hier overigens niet via het navigatiesysteem, maar via een losse kaartlezer geupdate. Feitelijk werkt dit echter op precies dezelfde manier.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
via sd card
beste Harold,
het lukt me niet, ik zal even de werkwijze doorgeven die ik gebruik: ik steek mijn sd card (leeg en geformateerd) in mijn avic f900bt. Ik zet contact aan zodanig dat ik na enige tijd de menus van de pioneer krijg, dan zet ik contact af en neem de sd card eruit. ik staak sd card in mijn pc en start programma POI BASE? Ik krijg menu want ik log blijkbaar automatisch in (zie bijlage1)
daar kies ik POI downloaden uit en selecteer flitslocaties en dan vaste flitscameras en kies dan alles toevoegen dan komt er wordt toegevoegd op en kies ik syncroniseren. dan komt er bestanden downloaden, dit gebeurt tot 100%, dan overlays verwerken (ook tot 100%) en dan kompt er de error melding : Syncronisatie mislukt, fout bij wegschrijven gegegevns.
Kan dit zijn omdat ik nergens heb moeten ingeven waar de bestanden op moeten weg geschreven worden? Kun je me nogeens helpen aub, bedankt op voorhand, groetjes
Hoi Wilfried,
Waarom haal je je kaart uit de Avic? Probeer het volgende eens:
1. kaart in Avic stoppen en Avid opstarten met de kabel verbonden aan de PC.
2. POIbase starten en de kaart van de Pioneer Avic selecteren (dus geen extern schijfstation selecteren).
3. Gewenste POI's selecteren en op synchroniseren klikken.
Zo zou het moeten lukken. Zie ook
deze post van Elkatas.
Groet, Harold
avic f-900bt
Ik heb in mijn auto een PIONEER AVIC F-900BT toetstel,
Dit is een vast toestel dat niet uit de auto kan, dus kan
Ik dit ook niet met een pc verbinden.
de enige manier is via een SD card.
groetjes
wilfried
Dan kan het inderdaad niet anders. Wordt de kaart wel herkend door POIbase? Als het goed is kun je handmatig de Pioneer AVIC F900BT selecteren en wordt vervolgens de kaart in je kaartlezer herkend. Gaat dat gedeelte wel goed?
avic F900Bt
Hoi,
Ik heb namelijk een avic F900BT in men wagen.
De flitscamera's werken perfeckt op men navigatie systeem.
Wat ik wel heb gedaan is de software op de pc gezet.
Dan de sd card op de pc, en de fitscamera's downloaden ,dan op syncroniseren drukken.
Als dit tot een goed einde is, de sd card op je systeem plaatsen(avicF900BT), en de motor van je wagen starten, u zult zien dat de sd card direkt word aangesproken.
Pas als het systeem avic F900bt het scherm ( de rode dikke pijl ) vertoond zijn de flitscamera's op het systeem geplaats. dan pas de motor stlleggen.En sd card verwijderen.
Na ongeveer 25 sec de motor weer starten, en alles zou dan moeten gelukt zijn.
Wel kunt ge misschien eens een andere sd card gebruiken, kan ook een reden zijn, ik gebruik een sd card van Kingston
Op mijn avic F900bt werkt het perfeckt.
succes,
Groetjes, elkatas
Bedankt aan harold en de anderen voor hun reactie op mijn probleem.
ik heb de software verwijderd van mijn pc en nadien terug geinstalleerd
en inderdaad dan vraagt de pc welke gps ik heb, en heb dan de juiste
gekozen (PIONEER AVIC F900BT)
dan erkende de pc de sd card en toen heb ik kunnen syncroniseren.
heb de sd card in avic gestoken en motor gestart en de database
werd via de sd op toestel gezet.
en alles werkt prima, nogmaals bedankt
groetjes
Vraagje
Ik heb bij mijn nieuwe Pioneer AVIC F910 een gratis jaar abonnement flitspalen gekregen.
Klopt het dat dit alleen voor de vaste palen is en de mobiele te betalen via POI Base?
En... ik krijg ze niet te zien op de GPS en het bestand is amper 231Kb groot?
Bedankt voor enige verduidelijking,
MDJ
Ja dat klopt, zijn alleen de vaste flitsers. Je kunt de mobiele flitsers los bijkopen.
Heb je geprobeerd om de flitsers naar een SD-kaart te laten kopiëren en deze vervolgens op de F910 te installeren? Heb je ook een reset gedaan? Ze zouden als het goed is automatisch moeten worden geïnstalleerd. Kun je even nakijken welke mappen bestanden er allemaal op je SD-kaart worden aangemaakt?
Het zou goed kunnen dat het bestand maar 231kb. De flitslocaties zijn niks meer dan lengte- en breedte coördinaten.
Groet, Harold