Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

1

zondag, 16. mei 2010, 21:28

POIbase op AVIC-F920BT

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een AVIC F920BT navigatiesysteem van Pioneer. De applicatie is door het garagebedrijf
geïnstalleerd. Het lukt me echter met geen mogelijkheid de flitspalen aan de praat te krijgen.

Ik heb me laten registreren. Vervolgens kon ik softwaren van POIbase downloaden en installeren. Dit is gelukt. Aanmelden ook. Vervolgens heb ik het prgramma opgestart en mijn laptop verbonden. (Navigatie staat aan) Kan geen automatische verbinding maken. Vervolgens geprobeerd om handmatig. Geklikt op Pioneer, tot mijn verbazing staat mijn apparaat niet in het menu. Alle andere types geprobeerd maar geen enkele werkte.

Daarna geprobeerd om handmatig alles te downloaden. Bij de vaste camera's Europa gaat het mis. Krijg deze melding.

Plugin: Overlay - ERROR 0: PN_Poibase_Overlay_Status(166): No userModuleID given. Please report action to admin!

#0 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/frontend/plugins/poi/Overlay.component.php(139): PN_Poibase_Overlay_Status::create('83237', 102763, 'prebooked', false)
#1 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/frontend/plugins/poi/Overlay.component.php(161): PB_Poi_Overlay->performOverlayStatusChange(102763, 'add')
#2 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/frontend/plugins/poi/Overlay.component.php(320): PB_Poi_Overlay->processOverlayStatusChangeStack()
#3 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/core/cms/lib/Frontend/Renderer.class.php(1107): PB_Poi_Overlay->update()
#4 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/core/cms/lib/Frontend/Renderer.class.php(960): CB_Frontend_Renderer->loadContentElement(Object(PB_Poi), Object(CB_Page_Content))
#5 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/core/index.php(158): CB_Frontend_Renderer->loadContent()
#6 /homepages/46/d194579106/htdocs/speedcamupdate/POI/POIBase/index.php(8): require('/homepages/46/d...')
#7 {main}

Ben er inmiddels al enkele weken mee bezig. Wie weet hoe dit is op te lossen?

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 155

• Persoonlijk bericht sturen

2

zondag, 16. mei 2010, 22:57

Officieel wordt de AVIC-F920BT nog niet ondersteund. Maar... Probeer eens handmatig een AVIC-F10BT te selecteren. In het Duitse forum is bevestigd dat dit werkt. Flitsers synchroniseren naar een microSD-kaart en deze vervolgens in de F920BT stoppen. Daarna een reset uitvoeren en ze zouden moeten worden herkend.

Hou ons even op de hoogte of het werkt.

Groet en succes,

Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

3

maandag, 17. mei 2010, 09:13

Harold,

Bedankt voor je snelle reactie. Volgens mij heb ik deze optie al eens geprobeerd, maar ik ga het vanavond nogmaals checken.
Stel het werkt. en ik krijg de melding dat ik ben verbonden. Is het dan een kwestie van alle flitsbestanden downloaden en vervolgens synchroniseren?

Stel het werkt niet dan breek ik de verbindssessie af en ga proberen ze te downloaden. Ik krijg dan bij de vaste flitspalen een error melding wat moet ik hiermee doen?

Moet ik dan vervolgens alle mapjes die onder documents & settings applicationdata etc etc staan (ik weet op dit moment niet het juiste pad) kopieren en op een kaartje plakken? Moet dit in een mapje? en met welke naam?

Ik heb begrepen dat ik het systeem vervolgens moet resetten. Moet het kaartje daarna altijd erin blijven?

Je ziet een hele hoop vragen. Ik hoop dat je me op weg kunt helpen.

Jean

Harold

Administrator

4

maandag, 17. mei 2010, 19:36

Beste Jean,

In de nieuwe POIbase versie staat de AVIC-F920BT tussen de lijst met navigatiesystemen die je handmatig kunt selecteren.

In het kort is de procedure als volgt:

Je stopt de microSD-kaart in de cardreader op je PC. Je start POIbase op en selecteert handmatig de AVIC-F10BT. Vervolgens selecteer je in POIbase de gewenste POI's. De betaalde categorieën moet je uiteraard eerst kopen. Daarna klik je op Synchroniseer en worden de POI's naar de microSD-kaart gekopieerd. Op je microSD-kaart zie je dan dat er een aantal mappen zijn aangemaakt. Deze kaart stop je vervolgens in je AVIC-F920BT en voert daarna een softreset uit. De POI's zouden daarna automatisch moeten worden geïnstalleerd.

Laat even weten of het lukt en voeg ander even een screenshot van de foutmelding toe.

Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

5

maandag, 17. mei 2010, 23:16

Hallo Harold,

Ik heb nieuwe versie van POIbase geïnstalleerd. En kaart in reader gestopt en aan pc gehangen.

Programma opgestart. Ik kan de F920 BT nog steeds niet vinden. Staat niet in de lijst. Het programma herkent vervolgens wel de kaart. IK heb vervolgens alles op de kaart gezet. En kaartje in de F920 BT gestopt. Motor gestart maar niets te zien. Jij hebt het over een zachte reset wat bedoel je daar mee?

De online gebruiksaanwijzing die Pioneer geeft klopt overigens niet helemaal. Zij schrijven het volgende:

@2 Waarom moet je een leeg kaartje in de Navgate stoppen om er vervolgens op je pc iets op te zetten?

@ 12 Menu bij mij heeft onder instellingen --> naviinstellingen geen waarschuwingen. Kan dus ook niets instellen.

1. Maak een lege SD-kaart met een minimale opslagcapaciteit van 16MB klaar. Zorg ervoor dat je SD-kaart door je pc gelezen kan worden.

2. Schuif de SD-kaart in je NavGate-systeem.

3. Start je auto en wacht totdat het NavGate-systeem klaar is om te werken.

4. Verwijder de SD-kaart uit het systeem en schuif het in je pc.

5. Start de POIbase-toepassing (bestandsnaam: Setup_POIbase.exe) en selecteer ‘Installeren’.

6. Start de geïnstalleerde toepassing en klik op ‘Registreren’ wanneer je gevraagd wordt om je aan te melden.

7. Voer je unieke activeringscode (samen met enkele bijkomende persoonlijke gegevens) in wanneer dat gevraagd wordt.

8. Door even rond te neuzen in de gemakkelijk te gebruiken POICON-toepassing zou je de locaties van de vaste flitscamera’s in het door jou opgegeven gebied moeten kunnen downloaden op de SD-kaart.

9. Verwijder de SD-kaart veilig uit je pc.

10. Schuif de SD-kaart in je NavGate-systeem en start je auto.

11. Wanneer je het kaartscherm op je NavGate ziet, kun je je SD-kaart veilig uit het systeem verwijderen. Je kunt dezelfde kaart gebruiken om de flitscameragegevens op regelmatige basis te updaten door deze procedure vanaf stap 7 te volgen.

12. Om de flitscamerasystemen op je systeem weer te geven, selecteer Menu --> Instellingen --> Navi-instellingen --> Waarschuwingen --> Flitscamera inschakelen [Aan]

13. Schakel je wagen uit en start hem na 20 seconden opnieuw. De flitscamera’s zullen getoond worden wanneer je correcte huidige locatie (de rode pijl) wordt afgebeeld.

Al met al nog steeds niets al heb ik nu wel de poi's op mijn kaartje staan.

Hoe nu verder?

Jean

Harold

Administrator

6

dinsdag, 18. mei 2010, 20:48

Beste Jean,

Citaat

@2 Waarom moet je een leeg kaartje in de Navgate stoppen om er vervolgens op je pc iets op te zetten?

Omdat er geen andere manier is om je gegevens over te zetten naar je navigatiesysteem. Bij een los TomTom navigatiesysteem is de procedure in principe hetzelfde alleen sluit je dan je navigatiesysteem met een USB-kabel op de PC aan.

Ik heb even een paar screenshots voor je gemaakt. Hopelijk verduidelijkt dat de procedure wat:

1. Stop een lege micro-SD kaart je in je kaartlezer en zorg dat deze in Windows wordt herkend als externe schijf.

2. Klik op handmatig selecteren

3. Selecteer de AVIC-F920BT bij handmatig selecteren

4. Selecteer helemaal onderaan nogmaals de AVIC-F920BT

5. Je krijgt dan in POIbase het scherm waar als het goed is de verwisselbare schijf met een schijfstation wordt weergegeven. Krijg je dit niet dan gaat er iets niet goed en is je microSD-kaart in de kaartlezer niet als verwisselbare schijf zichtbaar. Klik dan op apparaat selecteren

6. Klik op POI's downloaden of op Shop

7. Als je op POI's downloaden hebt geklikt ga je in het volgende scherm naar Veiligheid & Flitslocaties. Zoals je ziet staat links bovenin het scherm nog steeds de AVIC-F920BT als verbonden apparaat.

8. Selecteer bijvoorbeeld de Vaste Flitslokaties Europa

9. Voeg de gewenste flitsers toe in POIbase. Let op bepaalde flitsers moet je voor betalen

10. Klik op synchroniseer, je krijgt dan onderstaand scherm.

11. Je krijgt dan het scherm met de melding dat de synchronisatie succesvol was. Het bericht wat daar staat kun je in principe verder negeren.

12. Vervolgens klik je op OK en sluit je POIbase af. Als je dan met de Windows verkenner op je verwisselbare schijf kijkt zie je dat er twee mappen zijn aangemaakt. NDB en PC. Het kunnen ook meer mappen zijn afhankelijk van je navigatiesysteem.

13. Dit kaartje stop je in je navigatiesysteem en voert een reset uit. Ik weet niet hoe dat bij de AVIC-F920BT precies werkt, maar dit zou in de handleiding moeten staan. Het kan zijn dat je op je navigatiesysteem nog moet instellen dat flitsers getoond moeten worden zoals bij stap 12 van de Pioneer handleiding hierboven.

Heel veel succes ermee.

Groet, Harold

7

woensdag, 19. mei 2010, 00:05

Harold hartstikke bedankt,

Hij doet het. :thumbsup:

Jean

8

woensdag, 2. juni 2010, 12:55

Hallo,
Ik ben ben nieuw op dit forum en ben sinds kort ook in het bezit van de pioneer f920bt.
Vraag me af hoe het je uiteindelijk gelukt is (hoe doe je een soft reset?). Ondanks de zeer uitgebreide beschrijving van Harold (hulde!), zie ik op de sd-kaart maar 1 map staan. Deze map heet pc en de map bnd zie ik niet.

Alvast bedankt,
Riccardo

Harold

Administrator

9

donderdag, 3. juni 2010, 20:25

Hoi Riccardo,

Raar dat er bij jou maar 1 map wordt aangemaakt. Weet je zeker dat je het goede navigatiesysteem hebt geselecteerd en je de nieuwste versie van POIbase gebruikt?

Een softreset doe je door de stroomtoevoer van je navigatiesysteem te onderbreken door de contactsleutel uit te schakelen en weer in te schakelen.

Groet, harold

10

vrijdag, 16. juli 2010, 22:03

F20bt

Goedenavond,

Ook ik krijg maar 1 map met PC als naam,en als ik deze in mijn f20 steek en wil laten lezen geeft hij aan mislukt.
Graag hoor ik hoe ik dit kan oplossen?

Gr Ramon

Harold

Administrator

11

zaterdag, 17. juli 2010, 12:25

Kun je eens proberen om handmatig een F10BT te selecteren?

12

zondag, 18. juli 2010, 10:41

Net handmatig een F10 geselecteerd en de poi gedownload,maar weer slechts 1 map met PC als naam.

Harold

Administrator

13

maandag, 19. juli 2010, 17:58

Citaat

Ook ik krijg maar 1 map met PC als naam,en als ik deze in mijn f20 steek en wil laten lezen geeft hij aan mislukt.

Kun je even aangeven welke melding je precies krijgt bij het lezen dat het mislukt is?

14

dinsdag, 20. juli 2010, 10:01

Goedemorgen,

Als eerste fijn dat je me helpt dit probleem aan te pakken.
Het lukt mij nog steeds niet om 2 mappen te krijgen op mijn SD kaart,alleen nog steeds maar 1 map met naam PC.
Vervolgens geeft mijn F20 alleen maar aan dat het lezen van SD kaart mislukt is.
Als ik ook terug kijk naar je uitleg met screenshots,staat er bij met succesvol slechts 2 regels terwijl er bij jouw een heel verhaal staat.Misschien zegt je dat ook iets?
Nou heb ik vanalles al geprobeerd,maar het lukt me niet en daar baal ik van :cursing:
En kun je me anders die 2 mappen niet toezenden via de mail?

Ik hoor het graag van je,

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »HKB« (20. juli 2010, 10:14)

Harold

Administrator

15

dinsdag, 20. juli 2010, 19:21

Het bestand NDB is specifiek voor jouw navigatiesysteem en de POI's die je geselecteerd hebt. Er is wel een beperking op 20.000 POI's dus zou je eens willen proberen minder POI's te selecteren en dan te syncen?

Zou je anders ook even een screenshot (ALT-PrintScreen)willen krijgen bij de melding bij punt 11 uit mijn uitleg?

Vergelijkbare thema's

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Toyota navigatiesysteem met Nintendo DS te bedienen
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen... verder
Mobiele lader voorziet smartphones voor 2 weken van stroom
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen.... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie