Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

Peter

Super Moderator

• »Peter« is de auteur van dit thema

Bijdragen: 364

• Persoonlijk bericht sturen

1

woensdag, 19. mei 2010, 16:54

Kaartrelease Q2-2010

De nieuwe kaarten (Q2-2010) zijn beschikbaar via Fresh, indien je er voor in aanmerking komt. :thumbsup:
Tevens is er ook een nieuwe update van Fresh zelf beschikbaar gesteld.

Update: Realcity 3d is nu fors uitgebreid.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy
Kaart : Europe Q1-2012, test Q2-2012
Drager : Transcend, 8GB, Class 10
Extra : Ge-tectronic
Tmc Y-adapter

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Peter« (19. mei 2010, 22:05)

2

donderdag, 20. mei 2010, 22:26

RE: Kaartrelease Q2-2010

De nieuwe kaarten (Q2-2010) zijn beschikbaar via Fresh, indien je er voor in aanmerking komt. :thumbsup:
Tevens is er ook een nieuwe update van Fresh zelf beschikbaar gesteld.

Update: Realcity 3d is nu fors uitgebreid.

Kaarten binnen maar eerdere backup was na update Fresh niet te vinden. Inmiddels heb ik de backup weer gevonden. De oude instellingen van Fresh werden bij de update niet over genomen. Wanneer zullen ze het eens leren bij Navigon.

3

vrijdag, 21. mei 2010, 20:58

Server Navigon in storing ?

Is er iets bekend over en storing bij de Server van Navigon ?

Of is het gewoon heel druk?

Ik probeer de nieuwe kaart te downloaden, maar dit gaat niet.

"DE SERVER ANTWOORD NIET, PROBEEER HET LATER NOG EENS"

Jammer, :( ik zal het morgen nog eens proberen.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Peter

Super Moderator

4

vrijdag, 21. mei 2010, 21:15

De kaarten zijn net uit en het zal zo maar enorm druk kunnen zijn met vele downloaders.
Kan ook zijn dat de server overbelast is en in storing is gevallen.
Overigens zou het laatste dan wel weer een tekortkoming van Navigon zijn.

Maar goed, even de kans geven de zaak te herstellen en dan nog maar eens een poging wagen.
Wil je echt per direkt de kaarten, dan zou ik 'm zo laat mogelijk aanzetten en dan gewoon 's nachts laten downloaden.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Tmc Y-adapter

kingpin1966

Beginner

Bijdragen: 18

Beroep: Postbode

5

zaterdag, 22. mei 2010, 18:19

Er zijn ook al veel klachten dat de Q2/2010 kaarten ouder zijn dan de Q1/2010 kaarten.

Q1/2010 van 14.03.2010

Q2/2010 van 18.01.2010

Ook een veelgehoorde klacht is dat bijv. de vernieuwde Randweg Eindhoven wel in de kaarten staat.
Maar dat men de vernieuwde Randweg Den Bosch, en dan met name Knooppunt Hintham blijkbaar "vergeten" is.

Een vreemde zaak als je na gaat dat op de MapReporter van Navteq dit knooppunt wel gereed is.
Navigon 70 Premium
Kaarten: NL, B, D
Software: 7.6.4
--------------
Navigatiehouder van ARAT (voertuigspecifiek)

Als alles op je af komt.................. rij je aan de verkeerde kant van de snelweg.

6

zondag, 23. mei 2010, 11:49

Er zijn ook al veel klachten dat de Q2/2010 kaarten ouder zijn dan de Q1/2010 kaarten.

Q1/2010 van 14.03.2010

Q2/2010 van 18.01.2010

Ook een veelgehoorde klacht is dat bijv. de vernieuwde Randweg Eindhoven wel in de kaarten staat.
Maar dat men de vernieuwde Randweg Den Bosch, en dan met name Knooppunt Hintham blijkbaar "vergeten" is.

Een vreemde zaak als je na gaat dat op de MapReporter van Navteq dit knooppunt wel gereed is.

Ik weet niet waar men al die wetenschap vandaan haalt (uit de grote duim ?). De kaarten van Q1 heb ik op 5-2-2010 gedonload. Dus hoe kunnen die dan van 14-3-2010 zijn.
En dat het knooppunt bij mapreporter er wel is komt omdat het verwerken van de nieuwe gegevens toch wel 6 maanden later komt denk ik.

Peter

Super Moderator

7

zondag, 23. mei 2010, 12:33

@ Kingpin

Een datum is zo gewijzigd en zegt mij dan ook niet zo veel.
Belangrijker vind ik dat er wijzigingen zijn aangebracht in positieve zin (bijvoorbeeld Brabant). Dat geeft mij meer houvast dat ik met een recente(re) kaart werk, dan de voorgaande kaart.

Verder zal je altijd wel onvolkomenheden vinden op de nieuwe kaart die (nog) niet verwerkt zijn.

Tmc Y-adapter

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Peter« (23. mei 2010, 13:21)

kingpin1966

Beginner

8

zondag, 23. mei 2010, 18:46

Q1/2010 van 14.03.2010

Q2/2010 van 18.01.2010

Ik weet niet waar men al die wetenschap vandaan haalt (uit de grote duim ?). De kaarten van Q1 heb ik op 5-2-2010 gedownload. Dus hoe kunnen die dan van 14-3-2010 zijn.

Op de Duitse Pocketnavigation is er anders een behoorlijke discussie over.
Men gaat er daar blijkbaar van uit dat de datum die achter de kaart staat de aanmaakdatum van de kaart is.
Of dit daadwerkelijk ook zo is, geen idee.

Gelukkig kan bij Eindhoven de Navigon weer aangezet worden.
En wat het Knp. Hintham betreft: gewoon op de borden kijken die daar hangen, dan lukt het vast ook zonder navi wel.
Als het in Q3/2010 maar is aangepast, maar dat zal dan vast wel het geval zijn.

Of waren ze met de Randweg Den Bosch sneller klaar dan eigenlijk gepland was?
Dat kan natuurlijk ook een reden zijn van het niet in de kaarten staan van de nieuwe situatie aldaar.
Navigon 70 Premium
--------------

Als alles op je af komt.................. rij je aan de verkeerde kant van de snelweg.

Peter

Super Moderator

9

maandag, 24. mei 2010, 07:58

Q1/2010 van 14.03.2010

Q2/2010 van 18.01.2010

Ik weet niet waar men al die wetenschap vandaan haalt (uit de grote duim ?). De kaarten van Q1 heb ik op 5-2-2010 gedownload. Dus hoe kunnen die dan van 14-3-2010 zijn.

Op de Duitse Pocketnavigation is er anders een behoorlijke discussie over.
Men gaat er daar blijkbaar van uit dat de datum die achter de kaart staat de aanmaakdatum van de kaart is.
Of dit daadwerkelijk ook zo is, geen idee.

Het zou mij verbazen als dat een aanmaakdatum is. Welke aanmaakdatum zouden andere afnemers van Navteq_kaarten dan hanteren indien ze ze een andere intervaltijd hebben dan 3 maand?
Zelf vermoed ik dat het als volgt gaat:
- Navteq verzameld, controleert en verifiëert wijzigingen.
- Datawijzigingen worden verwerkt (al dan niet in eigen beheer. Het kan ook uitbesteed worden aan lage-lonen-landen)
- Alle ruwe data komt als 1 bulk weer terug
- Afnemer (Garmin, Navigon etc) koopt zo'n datazending
- Maakt het geschikt (converteren) zodat het toegepast kan worden in hun devices
- In het geval van Navigon geven ze de nieuwe kaart een Q_datum mee ter verduidelijking voor de consument om welke release het gaat

Het kan ook zijn dat Navteq afnemers heeft die elke maand een nieuwe release willen, maar dat Navigon omwille van kostenbeheersing hier 4x per jaar een datapakket afneemt.
Ik denk dus dat de Q1-2010, Q2-2010 aanduiding door Navigon zelf wordt gegeven en niet een aanduiding is van Navteq

Tmc Y-adapter

kingpin1966

Beginner

10

maandag, 24. mei 2010, 09:32

Het kan ook zijn dat Navteq afnemers heeft die elke maand een nieuwe release willen, maar dat Navigon omwille van kostenbeheersing hier 4x per jaar een datapakket afneemt.
Ik denk dus dat de Q1-2010, Q2-2010 aanduiding door Navigon zelf wordt gegeven en niet een aanduiding is van Navteq
Die Q aanduidingen komen van Navigon zelf, dat klopt.
Toch kregen er vele een rare smaak in de mond toen men in de NAVIGON/MAPS directory achter de Q2 kaarten 18-1-2010 zag staan als datum waarop de laatste verandering aan de kaarten had plaatsgevonden.
Zeker toen men achter de Q1 kaarten 14-3-2010 als datum van laatste bewerking zag staan.

Erg verwarrend allemaal, en ook niet erg logisch volgens mij.

Q1 op 18-1-2010 en Q2 op 14-3-2010 zou logischer geweest zijn.
Niet alleen des Heeren wegen zijn ondoorgrondelijk, die van Navigon blijkbaar ook............ :D
Navigon 70 Premium
--------------

11

maandag, 24. mei 2010, 15:57

Ik gebruik al sinds Q1-2008 Freshmaps. Op al de eerder uitgebrachte versies was hier in Katwijk een fietspad volgens Navteq een normale straat. Pas nu met Q2 2010 is er daadwerkelijk een fietspad van gemaakt.

Dus hier wel nieuwer dan Q1 2010.

Heb vroeger een Becker gehad die tussendoor één keer gebruik heeft gemaakt van Tele-atlas kaarten. Gaf toen ook `leuke` effecten met opeens verdwenen al eerder bestaande `nieuwbouw` straten.

kingpin1966

Beginner

12

maandag, 24. mei 2010, 16:27

Toch liegt Navigon ons wel een beetje voor heb ik al gehoord van een Moderator van het Duitse deel van dit forum.

http://forum.pocketnavigation.de/forum10…tml#post2451360

Medion bijvoorbeeld gebruikt ook Navteq kaarten en gebruikt de daadwerkelijke stand die Navteq aan het kaartmateriaal meegeeft, in dit geval zitten ze daar op Q4/2009.
Navigon geeft er zijn eigen draai aan en geeft het de stand Q2/2010 mee.

Of het ook actueler is zou je moeten bekijken aan de hand van het kaartmateriaal van Medion.
Een mooi vergelijkingspunt zouden kunnen zijn de Randwegen van Eindhoven en Den Bosch.

Misschien heeft er iemand een Medion en Navigon en kan dit controleren?
Navigon 70 Premium
--------------

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »kingpin1966« (24. mei 2010, 16:33)

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Toyota navigatiesysteem met Nintendo DS te bedienen
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen... verder
Mobiele lader voorziet smartphones voor 2 weken van stroom
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen.... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie