Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

1

woensdag, 14. juli 2010, 21:50

Jan (TTS)

Sinds korte tijd ben ik de Navigon 40 Premium aan het testen en wat mijn als 1e opviel was de TTS stem.
Op de meeste Navigon apparaten staat de "duitsachtige" stem van Antje.
Bij de nieuwe Navigon serie is deze vervangen door de zeer duidelijke "Nederlandse" stem van Jan.
Nu is mijn vraag of deze stem van Jan misschien niet als software update uitgebracht kan worden voor de oudere series, zodat die Antje kunnen vervangen door Jan. :thumbup:
Als dit zou gebeuren dat weet ik zeker dat de meeste gebruikers Jan voortaan als standaard stem zullen kiezen.
MIO 269 bezitter sinds 29-03-2005 V2 en R21 + sinds 12-02-06 een MIO 269+ en Navigon 6 op 2gb sd-kaart.

NAVIGON 8110 → 8310

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Pieterb« (14. juli 2010, 22:38)

Peter

Super Moderator

Bijdragen: 364

• Persoonlijk bericht sturen

2

woensdag, 14. juli 2010, 22:34

Ik ben bezig met het testen van de 70Premium en constateer hetzelfde als jij.
De Jan die ze nu voor TTS gebruiken is werkelijk subliem. Accentloos Nederlands, geen haperingen, geen gestotter, zeer goede verstaanbaarheid en vrijwel niet als computerstem te herkennen.
Jan heeft echter een andere bestands_extensie dan de reguliere Antje. Een simpel overzetten werkt niet, helaas. In mijn review, die binnenkort verschijnt, vraag ik Navigon wel om deze zeer bruikbare stem via Fresh aan alle NL_talige TTS gebruikers gratis aan te bieden
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy
Kaart : Europe Q1-2012, test Q2-2012
Drager : Transcend, 8GB, Class 10
Extra : Ge-tectronic
Tmc Y-adapter

3

dinsdag, 3. augustus 2010, 23:59

Jan zou inderdaad een welkome vervanging zijn op mijn 8450 Live, :)
waar ik voor de rest tot nog toe overigens dik tevreden over ben.

Klein min puntje in de voortreffelijke TMC layout is dat je bij meldingen met betrekking op route soms ook meldingen krijgt die niet daadwerkelijk op je route liggen, waardoor het overzicht een beetje verwarrend is.
Waarschijnlijk zijn dit meldingen die bij een eventuele omleiding van toepassing zijn, ze staan gesorteerd op afstand onder de meldingen welke daadwerkelijk van toepassing op de route zijn.

Navigon 92 Premium Live | Navigon 70 Premium Live | Navigon 8450 Live | Tomtom 950 Live | VDO PC5200 PT.

Peter

Super Moderator

4

woensdag, 4. augustus 2010, 06:03

Welkom op het forum WST.

Ervaar je dit vaker of is het incidenteel?
Wat is je ervaring als je kiest voor de optie om automatisch te laten herberekenen?

Groet,
Peter
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Tmc Y-adapter

5

woensdag, 4. augustus 2010, 17:28

Welkom op het forum WST.
Dank je, Forum ziet er trouwens mooi uit en vol met waardevolle tips en reviews. :thumbup:

Het maakt niet uit of ik automatisch of handmatig selecteer, kies is bv voor automatisch dan staan er dan bij alle meldingen het automatisch omleiding symbool, de lijst blijft echter ongewijzigd.

Bij een route vanuit bv Rotterdam naar Cecina-Italië via Duitsland-Zwitserland krijg ik eerst de meldingen die daadwerkelijk op de actuele route liggen en dan daaronder een waslijst van andere meldingen.

Op deze route krijg ik 157 meldingen die betrekking zouden hebben op de route hier zitten meldingen bij die totaal geen verband houden met de gekozen route, bv meldingen op de A4,N44 maar ook in Belgie de N180,R11 enz.
Het lijkt wel of hij in plaats van de meldingen op de route alle meldingen laat zien in een bepaalde straal (omgeving) van de route.

In werkelijkheid zijn er 7 meldingen die wel betrekking hebben op de route,daarna begint de rest van de meldingen op basis van afstand van de huidige locatie.

met vriendelijke groet,
Willem.
Navigon 92 Premium Live | Navigon 70 Premium Live | Navigon 8450 Live | Tomtom 950 Live | VDO PC5200 PT.

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »WST« (4. augustus 2010, 17:35)

Peter

Super Moderator

6

woensdag, 4. augustus 2010, 18:48

Hoi Wst,

We proberen het ook lekker breed en gevarieerd op te zetten. Een forum alleen is ook maar een forum. :)

De verkeersdata komt als één stroom binnen op je navigatie. Je device zal ergens de filtering moeten toepassen, en ik denk dat het hier dan ook niet helemaal korrekt verloopt bij de filtering.
Ik neem aan dat je de test thuis hebt gedaan.
Live Services van Navigon verwerkt verkeersdata tussen de 200 en 250 kilometer rond het punt waar jij je begeeft

Waar ik benieuwd naar ben is het feit hoe het dan in de werkelijkheid gaat. Heb je dat al eens getest tijdens een rit in NL?
Groet,
Peter

Tmc Y-adapter

7

woensdag, 4. augustus 2010, 23:34

Hallo Peter,

Zowel thuis als onderweg geeft hetzelfde beeld, met de afhandeling/omleidingen van de meldingen gaat het wel goed.

Wat ik van het Duitse forum (Link) begrijp heeft Navigon ervoor gekozen om bij de keuze "met betrekking op route" ook de meldingen weer te geven die bij een omleidingsroute van toepassing kunnen zijn.

Op zich is dat niet zo'n probleem,omdat de lijst begint met de meldingen die wel op je actuele route liggen, je schrikt alleen wel als je ineens 157 meldingen in dit scherm ziet :S

Met vriendelijke groet,
Willem.

Peter

Super Moderator

8

woensdag, 4. augustus 2010, 23:51

Zo had ik eens met Live de volgende verkeersmeldingen ontvangen. :thumbsup:
De andere was met de 7310.....TMC_Pro !! :P

Ik blijf het gave apparaten vinden die Navigons. Ze zijn kwalitatief beter als TT
»Peter« heeft de volgende afbeeldingen bijgevoegd:
  • 20_6_2009_15_07_12.jpg
  • 8450 live overzicht.jpg

Tmc Y-adapter

9

dinsdag, 24. augustus 2010, 08:38

Ik ben bezig met het testen van de 70Premium en constateer hetzelfde als jij.
De Jan die ze nu voor TTS gebruiken is werkelijk subliem. Accentloos Nederlands, geen haperingen, geen gestotter, zeer goede verstaanbaarheid en vrijwel niet als computerstem te herkennen.
Jan heeft echter een andere bestands_extensie dan de reguliere Antje. Een simpel overzetten werkt niet, helaas. In mijn review, die binnenkort verschijnt, vraag ik Navigon wel om deze zeer bruikbare stem via Fresh aan alle NL_talige TTS gebruikers gratis aan te bieden
En heb je dit nog gevraagd aan Navgion? Zou wel fijn zijn als er een stem bij komt. Ik gebruik TTS nu niet omdat ik de stem van Antje helemaal niets vind.
Device : Navigon 8110 --> Navigon 8310
Kaart : Europe Q3-2010

10

dinsdag, 24. augustus 2010, 20:34

Volgens Navigon wordt deze stem "Jan" niet beschikbaar gesteld voor de oudere systemen.
Jan draait op MN 7.6 en de oudere systemen op MN 7.5
Dit zou betekenen dat ze eerst een software update moeten doen om de stem van Jan te laten werken.
En dit zou volgens de medewerker niet gebeuren.
MIO 269 bezitter sinds 29-03-2005 V2 en R21 + sinds 12-02-06 een MIO 269+ en Navigon 6 op 2gb sd-kaart.

NAVIGON 8110 → 8310

11

maandag, 6. september 2010, 20:21

:thumbdown:
Device : Navigon 8110 --> Navigon 8310
Kaart : Europe Q3-2010

12

vrijdag, 10. september 2010, 19:01

En als ze nu gewoon de stem eens converteren naar het oude formaat ?

Dit scheelt veel tijd en dus ook...toch.

Lijkt me dat dat niet zo'n probleem moet zijn.

Of heeft het te maken met het apparaat/besturingssysteem, kan het oude systeem de nieuwe stem niet aan ?
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Peter

Super Moderator

13

vrijdag, 10. september 2010, 19:50

Of heeft het te maken met het apparaat/besturingssysteem, kan het oude systeem de nieuwe stem niet aan ?
Niet aan kunnen zal het probleem niet zijn, de software zal (deels) herschreven moeten worden en dan wordt het verhaal heel anders.
Het is zeker niet zo makkelijk als menigeen denkt. :evil:

Tmc Y-adapter

Gebruikte tags

antje, jan, navigon 40, TTS, tts stem

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Toyota navigatiesysteem met Nintendo DS te bedienen
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen... verder
Mobiele lader voorziet smartphones voor 2 weken van stroom
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen.... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie