Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie
  • »johanmarathon« is de auteur van dit thema

Bijdragen: 3

• Persoonlijk bericht sturen

1

zondag, 29. augustus 2010, 16:07

kaarten Q3

Verleden maand heb ik mijn eerste GPS aangeschaft! Een 8410 van Navigon, omdat ik hierover niets dan goeds kon lezen.
Direct na mijn aankoop de Q2-kaarten gedownload met het programma NAVIGON Fresh.Wanneer ik dan bepaalde adressen ga bekijken op de kaart dan zie ik dat ze gewoon voor mijn Navigon niet bestaan !Ik meld dit aan Navigon via hun website (gaat automatisch wanneer ik mijn 8410 aansluit aan de computer).
De GPS ook meegenomen op vakantie naar Frankrijk. Ook daar kan hij bepaalde adressen niet terugvinden ! Na mijn terugkeer zie ik dat de kaarten van Q3 kunnen gedownload worden. Direct gedaan maar alles is hetzelfde gebleven ?!
Gisteren in de streek van Oudenaarde geweest en gaan eten in een restaurantje "ergens te velde te Mater", het restaurant is ook niet gekend! Doe ik iets verkeerd of zijn die kaarten die ze gebruiken zo onvolledig.

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »johanmarathon« (29. augustus 2010, 16:51)

Peter

Super Moderator

Bijdragen: 364

2

zondag, 29. augustus 2010, 16:54

Johan, welkom op het forum.

Welke adressen kon je Navigon niet vinden?
Zijn het straten, of alleen de huisnummers?

In het kort over de kaarten. Navigon betrekt de kaarten van Navteq en fabriceert ze dus niet zelf
Navteq en Tele_Atlas (TomTom) zijn de 2 grootste kaartleveranciers op dit moment voor navigatieapparatuur.
Een kaartleverancier ontvangt data van veldwerkers, overheid, provincie, gemeente en de consument zoals jij en ik.
Deze data moet allemaal geverifieerd worden. Het is ook logisch dat een nieuw stuk (snel)weg een hogere prioriteit heeft om toe te voegen in een kaart dan bijvoorbeeld een rotonde (wat voorheen een kruispunt was).

Daarnaast is het verwerken van de data in de kaart een tijdrovende klus.
Na controle wordt de bulk_data beschikbaar gesteld aan de diverse afnemers. De ene afnemer converteert de data zelf voor hun eigen apparatuur, de ander laat het doen door de kaartleverancier of een 3e.

Navigon levert elke 3 maand een nieuwe versie kaarten, echter het doorvoeren van een wijziging kan 6 tot 12 maanden duren.

Zie ook >> dit bericht <<
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy
Kaart : Europe Q1-2012, test Q2-2012
Drager : Transcend, 8GB, Class 10
Extra : Ge-tectronic
Tmc Y-adapter

3

zondag, 29. augustus 2010, 17:47

Deze adressen kan ie niet vinden bij mij :
-Afspanning 8 te 8610 Handzame dit is een doodlopende straat die reeds enkele jaren bestaat er staan een 7-tal nieuwbouwhuizen.
-Het restaurant te 9700 Mater heet : Zwadderkotmolen en is gelegen in de Zwadderkotstraat 2 ( het nummer 1 kan ie vinden maar dit is wel het enige nummer). Het bestaat al van 1988(Je kon er toen terecht voor een drankje of een streekgerecht zoals “paling op Materse wijze”), en zou nu al 16 jaar een volwaardig restaurant zijn.
-In Frankrijk : te Saint-Doulchard 18230 (nabij Bourges) kan ik dit Balladins hotel terugvinden via de POI. Dan geeft ie aan dat dit in de rue du condorcet ligt !In de Balladins guide zou dit in de route de Vierzon moeten zijn.Die straat bestaat volgens mijn 8410 niet.

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »johanmarathon« (29. augustus 2010, 18:53)

Peter

Super Moderator

4

zondag, 29. augustus 2010, 18:58

Heb je ook al eens gekeken of de adressen wel in Mapreporter te zinden zijn? Zie mijn bericht hierboven.
Zo niet dan kan je via Mapreporter straten, huisnummers, Poi's toevoegen. Wel eerst even aanmelden.

Je krijgt dan ook een trackingnummer. Een jaar stelt overigens niets voor om de data verwerkt te krijgen.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Tmc Y-adapter

5

maandag, 30. augustus 2010, 11:55

Ik ben eens gaan zien in Mapreporter en ja hoor daar staan ze ook niet op. Ik heb me geregistreerd en de fouten doorgegeven. Ik heb mijn toestel nog maar een maand en nu al 4 fouten doorgegeven ! Ik vraag mij af of dit bij andere GPs-en ook zo is!? Met de kaarten van Tele_Atlas dan?

Peter

Super Moderator

6

maandag, 30. augustus 2010, 15:35

De ene keer is Tele_Atlas wat actueler, de andere keer is Navteq dat.
Door de bank genomen doen ze niet veel voor elkaar onder, en kan je niet echt zeggen dat één van de twee expliciet actueler is op alle fronten.

Tmc Y-adapter

Vergelijkbare thema's

Gebruikte tags

kaarten

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Toyota navigatiesysteem met Nintendo DS te bedienen
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen... verder
Mobiele lader voorziet smartphones voor 2 weken van stroom
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen.... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie