basis instellingen verdwenen
Hallo ; heb mijn 8410 terug naar fabrieks instellingen geplaatst , omdat het een demo toestel was . Heb het gekocht in Duitsland waar ik een maand was . Mijn eerste toestel is nog < in behandeling >in Belgie . Dus een 2de in D. gezien en gekocht ; alle navigatie en algemene instellingen stonden er wel degelijk op !! Maar ik heb de fout begaan naar < fabrieks instellingen > en nu ben ik verschillende <algemene en navigatie instellingen > kwijt ! Is dat normaal en hoe kan ik ze er terug op plaatsen ?? Met dank , oswaldatlas .
[edit Harold: Thema verschoven naar juiste forum]
Wanneer je naar fabrieksinstelling gaat en laat uitvoeren, dan komt je navigatie helemaal terug in de basisstand ( zoals je 'm eigenlijk als nieuw gekocht zou hebben)
Alle eigen gemaakte instellingen, favorieten etc komen dan te vervallen.
Indien je geen backup hebt gemaakt zijn die gegevens dan verloren.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy
Kaart : Europe Q1-2012, test Q2-2012
Drager : Transcend, 8GB, Class 10
Extra : Ge-tectronic Tmc Y-adapter
navigon 8410 basis instellingen verdwenen
Dag Peter ; heb heel kort na aankoop < fabrieks inst. gekozen , zonder zelf ook maar iets aan het toestel te doen ! En alle normale instellingen stonden er wel degelijk op . Wat ik niet meer heb is het volgende ; voetganger modus , snelheid aanduiding , verwittigen als men te snel rijd , tmc instelling , opgepast gevaarlijke bocht ,en nog enkele zaken . Denk dat er software weg is en dat wil zeggen terug naar Navigon Duitsland . Durf momenteel geen 2de maal fabrieks inst. in te geven , waarschijnlijk is alles weg vrees ik . Bedankt voor reactie Peter , groeten oswaldatlas.
Dat zijn zaken die je in Opties kan instellen.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
< opties > in freshmaps vermoedt ik want op het toestel staat ook < opties > maar daar lukt het niet ! Ter info de TV module werkt prima , heel mooi beeld ! Natuurlijk afhankelijk van plaats en ligging . In Antwerpen 3 zenders ; een , canvas en gunk tv .
< opties > niet gevonden op navigon website . En via navi op < opties > ook niet terug te krijgen !
< opties > niet gevonden op navigon website . En via navi op < opties > ook niet terug te krijgen !
Peter bedoeld optie's op de navi
snelheidsaanduiding = opties>instellingen>navigatie>maxiumsnelheden weergeven
Bochten waarschuwing = opties>instellingen>navigatie>blad4>waarschuwen voor bochten enz...
ook de rest van de instellingen kan je zo terug vinden.
Navigon 92 Premium Live | Navigon 70 Premium Live | Navigon 8450 Live | Tomtom 950 Live | VDO PC5200 PT.
Bedankt voor info WST ; maar in opties <navigatie> heb ik slechts 2 bladzijden in plaats van 4 of 5 bladzijden ! de overige zijn verdwenen nadat ik terug naar fabrieks instellingen ben gegaan na aankoop toestel ! In< navigatie> heb ik 7 instel. de eerste is waarschuwen voor verkeerscontroles en de laatste op blz. 2 is logboek . Bij instel.< algemeen> heb ik 5 bladzijden met een totaal van 17 instel. kan zijn dat dit orde is . Ja als de andere bladz. er niet opstaan dan kan ik ze toch niet instellen ? !
Oswald,
Dan blijven er nog 2 opties over:
1:
Navigatie aansluiten op Fresh en kiezen voor "Restaureren"
2:
Als dat niet lukt dan zal je met Support kontakt moeten opnemen. Het probleem uitleggen dat een deel van de software niet meer aanwezig is.
Ik ga er van uit dat je de navigatie weer moet opsturen.
Als je telefonisch kontakt opneemt met Navigon, meld dan ook duidelijk dat je alle opties al hebt geprobeerd en dat je een case wil laten aanmaken omdat het probleem niet telefonisch verholpen kan worden.
Als tip: noteer wie je gesproken hebt van de helpdesk, wanneer en welke tijd. Kan altijd van pas komen.
Navi op fresh aangesloten , helaas < restaureren > niet gevonden .
Vreemd, zelfs zonder een navi aangesloten staat bij mij onder "mijn navigon apparaat" de optie restaureren.
Heb je de laatste versie van Fresh (3.2.0 build 245)?
Je kan de versie vinden in Fresh>help
Navigon 92 Premium Live | Navigon 70 Premium Live | Navigon 8450 Live | Tomtom 950 Live | VDO PC5200 PT.
Heb je ook al een reset geprobeerd, onderzijde toestel reset button.
of een hard reset aan/uit knop zolang(+/- 10 sec) vasthouden tot de melding "restoring factory settings" verschijnt.
@ WST
Dat had ie al gedaan (zover ik het begrijp dan). Zie bericht 2 & 3
Ik denk dat het een gevalletje support wordt omdat ie een deel van de software mist of dat een softwarebestandje corrupt is.
@Peter,
Was mij niet helemaal duidelijk op welke manier hij het toestel naar fabrieksinstellingen had teruggezet, je kan ook op het toestel onder opties>instellingen>opties naar fabrieks instellingen.
Als gedane tips niet werken zal er inderdaad niets anders opzitten dan de weg naar Navigon support.
Bij mij staat die optie <restaureren> er niet onder . Heb de laatste update volgens fresh maps nl. 7.5.9 ! Reset gedaan en restore factory settings alsook terug naar fabrieks instellingen ; dus alles geprobeerd . Wat moet ik onder een <corrupt software> verstaan ? Dank voor de hulp Peter en WST