Taal: pocketnavigation.de pocketnavigation.nl

Je bent niet aangemeld.

• Registreren
  • Aanmelden
  • Ledenlijst
  • Galerie

Peter

Super Moderator

• »Peter« is de auteur van dit thema

Bijdragen: 364

• Persoonlijk bericht sturen

1

zondag, 9. mei 2010, 12:39

Vreemde policy van Navigon

Het meten met 2 maten.

Wanneer ik inlog op de duitse site van Navigon dan zie ik rechtsonderin een nieuwsbericht dat per 30-04-2010 de Adac Campinggids, versie 2010, via Fresh te downloaden is á raison van 19,95.

Kijk ik op de nederlandse site van Navigon dan wordt daar met geen woord over gesproken, :thumbdown:
Zelfs via Fresh wordt het, althans bij mij, niet aangeboden.
Vreemder wordt het dan wanneer blijkt dat deze Adac_campinggids wel info bevat van alle in Europa bezochte campings.

Ik vind dit beleid maar erg vreemd.
Of je maakt het bekend en stelt het beschikbaar voor iedereen via Fresh, of je laat het in z'n geheel achterwege. Maar niet de één wel en de ander niet.
Dan kan ik, als concument, zelf wel bepalen of ik het aanschaf ja dan nee.

Mogelijk dat de site_admin hierover opheldering kan vragen bij Navigon waarom men dit vreemde beleid hanteert ?
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Device : Navigon-92_Premium_Live, 8450_Live, 70_Premium, 20_Easy
Kaart : Europe Q1-2012, test Q2-2012
Drager : Transcend, 8GB, Class 10
Extra : Ge-tectronic
Tmc Y-adapter

2

zondag, 9. mei 2010, 18:34

Waarschijnlijk zullen ze dit wel doen omdat alle informatie van de Camping gids op z'n Duits is. ;)
Maar ik ben het eens met je, bied het iedereen aan en vertel erbij in welke taal dit weergegeven wordt. Laat de keuze om te downloaden dan aan de mensen zelf over.
MIO 269 bezitter sinds 29-03-2005 V2 en R21 + sinds 12-02-06 een MIO 269+ en Navigon 6 op 2gb sd-kaart.

NAVIGON 8110 → 8310

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 155

3

maandag, 10. mei 2010, 07:10

Ik denk dat Pieter gelijk heeft. Waarschijnlijk is de policy van Navigon dat men pas iets aanbiedt als ook de vertaling voor dat desbetreffende land er is. Met de POIbase software speelde er dezelfde discussie weet ik. Ga je reisgidsen in het Duits aanbieden voor gebruikers uit alle landen. Uiteindelijk is er toen voor gekozen om dat wel te doen.

Eigenlijk zou je gewoon een instelling moeten maken waar jij als gebruiker zelf kan aangeven of je in Fresh ook niet-Nederlandstalige content aangeboden wilt krijgen.

Groet, Harold
Vragen en problemen omtrent navigatie worden uitsluitend via het FORUM beantwoordt.

Peter

Super Moderator

4

maandag, 10. mei 2010, 09:00

Waarschijnlijk is de policy van Navigon dat men pas iets aanbiedt als ook de vertaling voor dat desbetreffende land er is.

Dat is een vermoeden.
Ik zou graag willen weten wat de werkelijke reden is, tenzij Navigon overtuigd is dat de Duitse taalkennis bij de grens ophoudt.
Afgezien daarvan, terugkomend op je antwoordt, dan zou het Navigon ook sieren om dan eens werk te maken van onze Duits/Nederlands sprekende Antje, want dan strookt dat ook niet.

Tmc Y-adapter

kingpin1966

Beginner

Bijdragen: 18

Beroep: Postbode

5

maandag, 10. mei 2010, 18:59

De naam zegt het al: ADAC Campinggids, ADAC = Duitse ANWB, dus Duitstalig.
Dat er Nedelanders zijn die er ook graag gebruik van maken is (blijkbaar) nog niet bij Navigon doorgedrongen.

@ Peter

Antje mag dan nog niet optimaal zijn, in het begin klonk ze een stuk beroerder.
Sommige straten komen idd. nog steeds niet erg lekker d'r str.. uit.
Waar hem dat nu in zit snap ik niet helemaal, of komt het omdat een Duitse dame de Nederlandse straten moet inspreken?
Zelfs wijlen Prins Claus en Prins Bernhard maakten er niet zo'n puinhoop van, ondanks dat ze met een zwaar Duits accent praatten.

Meer keuze in TTS stemmen zou dan wel handig zijn.
Navigon 70 Premium
Kaarten: NL, B, D
Software: 7.6.4
--------------
Navigatiehouder van ARAT (voertuigspecifiek)

Als alles op je af komt.................. rij je aan de verkeerde kant van de snelweg.

Deze bijdrage is al 3 keer bewerkt, de laatste keer door »kingpin1966« (10. mei 2010, 19:23)

Peter

Super Moderator

6

maandag, 10. mei 2010, 20:06

Idd Kingpin,
Antje op mijn 7310 vind ik ook niet om aan te horen. Op de 8450 klinkt het inderdaad een stuk minder belabberd.
Ach en je kan je vast wel herinneren hoe Bernard in z'n eigen gemaakte documentaires het altijd had over de "Witte Neushoorn " (beetje door de neus pratend) :D

Tmc Y-adapter

Harold

Administrator

Bijdragen: 1 155

7

donderdag, 20. mei 2010, 18:10

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Navigon binnenkort ook met een Nederlandstalige campergids gaat komen. Naar verwachting is deze vanaf juli verkrijgbaar.

Goed nieuws dus voor alle campeerders!

Peter

Super Moderator

8

donderdag, 20. mei 2010, 20:28

En het wordt steeds leuker een Navigon te hebben

Tmc Y-adapter

wiljol

Leerling

Bijdragen: 123

Beroep: Schipper Bunkerboot (Rijn)

9

dinsdag, 27. juli 2010, 22:02

Zelfs een Nieuwe Nederlandse stem !
Wel Mannelijk .
NAVIGON 70 PLUS Live. :thumbup:

BLACK- ORANGE SKIN

Peter

Super Moderator

10

dinsdag, 27. juli 2010, 22:31

Ik heb "Jan" , want zo staat ie te boek bij Navigon op de loonlijst, tijdens het testen met de 70_Premium ook bijzonder goed kunnen waarderen.
Zie ook de review van dit apparaat:
http://www.pocketnavigation.nl/article/view_44__test-navigon-70-premium/2.2.3.html

Het is te hopen dat Navigon deze stem uit coulance als een patch via Fresh gaat aanbieden aan alle NL_TTS gebruikers.

Tmc Y-adapter

11

dinsdag, 24. augustus 2010, 08:52

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Navigon binnenkort ook met een Nederlandstalige campergids gaat komen. Naar verwachting is deze vanaf juli verkrijgbaar.

Goed nieuws dus voor alle campeerders!
Is hier al meer over bekend?
Device : Navigon 8110 --> Navigon 8310
Kaart : Europe Q3-2010

12

donderdag, 13. januari 2011, 17:33

Wat ik niet uit bovenstaande conversatie kan halen is of je de ADAC-campingführer via de Duitse site gewoon kan kopen? Het is een prima campinggids.

13

zondag, 16. januari 2011, 18:52

Wat ik niet uit bovenstaande conversatie kan halen is of je de ADAC-campingführer via de Duitse site gewoon kan kopen? Het is een prima campinggids.

Je kan dit gewoon via de Duitse site kopen.

Je moet wel in je Fresh het land even op Duitsland zetten, dan krijg je alles wat voor Duitsland te kopen is.
Als je de koop hebt afgerond kan je weer het land op Nederland zetten en kan je het aangekochte content downloaden in Fresh.

p.s. De Gids is natuurlijk wel in de Duitse taal :!:

Groet
Willem.
Navigon 92 Premium Live | Navigon 70 Premium Live | Navigon 8450 Live | Tomtom 950 Live | VDO PC5200 PT.

Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »WST« (16. januari 2011, 19:01)

14

maandag, 1. augustus 2011, 21:49

Inmiddels is de ADAC Camping- en Caravangids nu ook via de Nederlandse fresh te kopen.
Taal is Engels en de prijs € 19,95.
Navigon 92 Premium Live | Navigon 70 Premium Live | Navigon 8450 Live | Tomtom 950 Live | VDO PC5200 PT.

Actueel op pocketnavigation.nl
Komt Apple met eigen kaartdienst in iOS 6?
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst... verder
pocketnavigation.nl nieuws
Toyota navigatiesysteem met Nintendo DS te bedienen
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen... verder
Mobiele lader voorziet smartphones voor 2 weken van stroom
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen.... verder
Advertentie
Laatste reviews
GO LIVE 1005 World
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met... verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review... verder
Advertentie