- 1
- 2

Update van GoPal versie AE 5.5 naar AE 6.0
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik voor mijn Medion GoPal P4445 de update naar GoPal AE 5.5 met 2 jaar kaarten abo plus TMC Pro aangeschaft. Ik wist dat er een versie 6.0 bestond maar die zag ik niet in de shop via de Assistant(ik dacht waarschijnlijk is die niet geschikt voor mijn P4445). Onlangs heb ik , vanwege vermoedelijke problemen, de Assistant opnieuw geinstalleerd en kreeg toen automatisch tijdens de installatie de update naar Assistant versie 5.05.013. Deze update kreeg ik niet d.m.v. de optie "nu controleren op programma updates" met de oude installatie van Assistant versie 5.05.012. Met deze nieuwe assistant update zie ik nu plotseling de mogelijkheid om te upgraden naar versie AE 6.0 incl TMC Pro plus 2 jaar kaart abo voor dezelfde prijs als de equivalente 5.5 update, namelijk 99 Euro. Is het nou toeval dat die versie 6.0 nu opeens verschijnt in de shop via de assisant of is die al langer verkrijgbaar en werkte de oudere versie van mijn Assistant misschien niet goed ?
Ik vind het nu een beetje sneu dat ik niet wat langer heb gewacht totdat versie 6.0 verkrijgbaar was. Is er geen mogelijkheid om alleen het systeem te upgraden van 5.5 naar 6.0 ? De kaarten abo en TMC Pro heb ik immers al. Het zal toch eigenlijk niet al te vreemd zijn als deze update vrij te verkrijgen was.
Carlo
Ik vind het nu een beetje sneu dat ik niet wat langer heb gewacht totdat versie 6.0 verkrijgbaar was. Is er geen mogelijkheid om alleen het systeem te upgraden van 5.5 naar 6.0 ? De kaarten abo en TMC Pro heb ik immers al. Het zal toch eigenlijk niet al te vreemd zijn als deze update vrij te verkrijgen was.
Carlo
Het lijkt erop dat je wat dat betreft gewoon pech hebt gehad met het moment van aankoop. De update naar GoPal 6 is pas sinds 15 november via de Assistant Shop verkrijgbaar. Ligt dus niet aan jouw GoPal Assistant of het vergeten te controleren op updates.
Wellicht dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om alleen de software te updaten, maar zover ik weet is deze er nu nog niet.
Wellicht dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om alleen de software te updaten, maar zover ik weet is deze er nu nog niet.
Vragen en problemen omtrent navigatie worden
uitsluitend via het FORUM beantwoordt.
Okay, Harold, bedankt voor je reactie. Ik weet overigens niet hoe groot de toegevoegde waarde is van de nieuwe versie, maar goed. Het is jammer, ik hoop maar dat er een "kale" versie AE 6.0 beschikbaar komt. Ik heb de vraag tevens gesteld via de support optie binnen de Assistant.
Carlo
Ik heb deze vraag ook al gesteld aan Medion en ben bewieuwd wat ze ermee (gaan) doen.
Toegevoegde waarde.
Als je nu 5.5 hebt is de toegevoegde waarde laag. Voor zover ik nu kan nagaan is er aan het menu niets gewijzigd, maar alleen aan de grafische weergave in sommige gevallen.
1. Als je nu in een tunnel rijdt, zie je dat niet. Met GoPal6 wel.
2. Rotondes worden nu weergeven in 3D met een nummer erop voor de afrit (heb ik begrepen van wiljol).
Menustructuur o.a met zoeken is niet gewijzigd.
Een upgrade naar GoPal6 zoals in de huidige aanbieding, dus inclusief een kaart, doe ik niet.
Ik zit er net zo voor, misschien nog wel iets korter, heb GoPal 5.5 plus TMC sinds Juni dit jaar. Ook toen was er niets bekend over het feit of deze ook geschikt was voor de huidige devices. Heb het destijds nog gevraagd aan Medion en daarop antwoord gekregen dat deze niet voor de oude toestellen zou uit komen.
Achteraf dus wel, maar hun beleid kan veranderen natuurlijk.
Ik hoop ook dat er een kale uitgave komt voor een schappelijke prijs.
Hint.
Nu updaten plus kaart kost 69 euro. Alleen een kaart van Q2-2011 kost 49 euro. Dus kost GoPal6 20 euro. Als ze daar 29 euro voor vragen koop ik het. Duurder? Wordt het te bezien hoeveel duurder.
To your destination with GoPal
Alle handelingen die men verricht,n.a.v de adviezen,doet men voor eigen risico.
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Nu updaten plus kaart kost 69 euro. Alleen een kaart van Q2-2011 kost 49 euro. Dus kost GoPal6 20 euro. Als ze daar 29 euro voor vragen koop ik het. Duurder? Wordt het te bezien hoeveel duurder.
De kaart van Europa kost 59 Euro. Die van 49 Euro is voor West- of Oost-Europa. Dus zal de kale versie van AE 6.0 een tientje moeten kosten. Ik zal vanwege de weinig toegevoegde waarde er hoogstens 20 Euro voor over hebben. Waarom zijn er eigenlijk geen PE versies verkrijgbaar, die ben ik nog nooit tegengekomen in de shop.
De kaart van Europa kost 59 Euro. Die van 49 Euro is voor West- of Oost-Europa. Dus zal de kale versie van AE 6.0 een tientje moeten kosten. Ik zal vanwege de weinig toegevoegde waarde er hoogstens 20 Euro voor over hebben. Waarom zijn er eigenlijk geen PE versies verkrijgbaar, die ben ik nog nooit tegengekomen in de shop.
Ik heb bericht van Medion gekregen op mijn vraag.
Onderstaande is hun reactie.
Guten Tag Herr XXX XXXXXXX,
vielen Dank für Ihre Nachricht, gerne möchten wir Ihnen weiterhelfen. Leider sprechen wir Ihre Sprache nicht, wir können Ihnen Hinweise geben in Deutsch und in English. Do you need this mail in English, please let us know.
Natürlich können Sie Ihr Kartenabo auch mit GoPal 6 weiter nutzen. Bitte kaufen Sie das GoPal 6 Update ohne Kartenabo für 69 EUR und melden Sie sich danach erneut bei uns im Support. Wir stellen dann Ihr Kartenabo ohne weitere Kosten um auf GoPal 6.
Alternativ können wir Ihnen einen 15 EUR Gutschein ausstellen, mit dem Sie das GoPal 6 Produkt inkl. TMCpro, Telefonbuch und Kartenabo für 84 EUR statt für 99 EUR bestellen können.
Welche Variante bevorzugen Sie?
Ein Hinweis: Die TMCPro Version muss zu Ihrer Navigationssoftware passen, damit die Meldungen auch von der Navigationssoftware ausgewertet werden können. Wenn Sie auch das TMCPro zukünftig nutzen möchten, wählen Sie bitte das Update Produkt inklusive TMCPro.
Ze, Medion dus, willen graag verkopen. Hebben ook een Nederlandse site, maar verrekken het net als Navigon, je gewoon in je eigen taal terug te antwoorden.
Duitsers kunnen alle talen, maar GEEN buitenlands schijnbaar.![]()
Ich bevorzug nichts. Diese ist mein letzte Medion navigationsgerät, om met de taal van Medion te spreken. Aan oplichters heb ik geen boodschap. Kosteloos willen ze mijn (betaalde) kaarten abo wel omzetten naar GoPal 6. Hoe halen ze dergelijk fatsoen in hun hoofd. En dan ook nog GoPal6 voor 69 euro aan gaan schaffen. Nee Medion, ik ben niet zo gek.
Doe de groeten aan jullie eigenaars, de firma Lenovo. Klantvriendelijkheid is bij deze firma ver te zoeken.
In juni GoPal 5 aangeschaft met TMC Pro en dan mag je nu voor 84 euro euro weer dat pakket kopen met TMC Pro en krijg je een 15 euro gutschein die dan dus ook weer besteed moet worden anders ben je het alsnog kwijt.
Sorry Medion,ben je van de pot gepleurd? Als deze posting negatief voor Medion uitpakt, dan is dat geheel te wijten aan hun gedrag en niet aan mij. Eigen schuld, dikke bult. Ik zal hun terug antwoorden en mijn ongenoegen laten blijken en hun ervan vergewissen dat het einde Medion is, als de kaartenabo afgelopen is. Ook zonder 3D functioneert GoPal5.5 goed. Je kunt gewoon zonder GoPal6. Het menu is toch al niet mijn smaak.
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Ik begrijp je punt niet helemaal. Niemand verplicht je toch om GoPal 6 aan te schaffen? Medion geeft alleen aan dat als je GoPal 6 wilt aanschaffen dat kan voor 69,- en zij dan je kaartabonnement omzetten zodat deze ook werkt met GoPal 6. Wat is daar dan het probleem van?
Citaat
Ich bevorzug nichts. Diese ist mein letzte Medion navigationsgerät, om met de taal van Medion te spreken. Aan oplichters heb ik geen boodschap. Kosteloos willen ze mijn (betaalde) kaarten abo wel omzetten naar GoPal 6. Hoe halen ze dergelijk fatsoen in hun hoofd. En dan ook nog GoPal6 voor 69 euro aan gaan schaffen. Nee Medion, ik ben niet zo gek.
Ik begrijp je punt niet helemaal. Niemand verplicht je toch om GoPal 6 aan te schaffen? Medion geeft alleen aan dat als je GoPal 6 wilt aanschaffen dat kan voor 69,- en zij dan je kaartabonnement omzetten zodat deze ook werkt met GoPal 6. Wat is daar dan het probleem van?
Nee niemand is verplicht GoPal6 aan te schaffen. Inderdaad niemand.
Maar mijn vraag aan Medion, gelijk aan de andere vraagsteller was, of je ook GoPal6 los kon krijgen zonder en kaartabo, omdat ik deze al heb, tegen een gereduceerde prijs. Dus als ik jou begrijp dan zou je het dus doodnormaal vinden om daarvoor 69 euro te betalen, terwijl anderen die geen kaartabo hebben de update plus de laatste kaart voor dezelfde prijs krijgen en ik dus ook 69 euro zonder kaart dien te betalen. Zij zijn dan nog zo vriendelijk om mijn kaartabo om te zetten naar GoPal6. Goh,wat vriendelijk zijn ze toch bij Medion. Alsof het een gunst is om die kaartabo over te zetten naar GoPal6. Ik heb sinds juni GoPal5.5. Die boden ze toen ook aan tegen een prijs i.c.m een kaartabo van 2 jaar. Nu komen ze met GoPal6. Wel heel snel trouwens, want ik heb toen ook overwogen om te wachten op GoPal6. Maar die kwam volgens hun niet uit voor deze devices. Was alleen bestemd voor de nieuwe devices. Doen ze nu dus wel. Dus achteraf ben je toen gewoon voorgelogen. En nee ik ben ik niet verplicht om GoPal6 te nemen, nogmaals inderdaad niet. Maar omdat het nu wel uitkomt zou het leuk kunnen zijn om het device wel op GoPal6 te zetten. Maar ik ga daar geen 69 euro voor betalen. Never.
Dan maar niet. Medion wil verkopen en klanten houden. Op deze manier gaat dat niet. En om even de vergelijking met jou uitspraak te maken, ik hoef ook geen nieuwe Medion aan te schaffen en ik hoef ook geen klant te blijven van Medion, net zo min als dat ik GoPal6 hoef aan te schaffen voor dit device. Net zo min als dat ik op hun voorstel in moet gaan. Ik hoef helemaal niets. Enigste die iets moet is Medion. Die moet zorgen dat het klanten houdt. Ook op een nette manier. En als dit Medion haar beleid is, het zij zo. Of ik mij daar mee conformeer? Ik denk het niet. Heb geen verplichtingen aan hun.
Dan maar geen GoPal6. Mijn device doet het er evengoed wel om en Medion moet maar zorgen dat ze hun verplichtingen nakomen die ze aan zijn gegaan in Juni 2011 met mij t.a.v de kaart abonnement. Als dat afgelopen is, dan scheiden onze wegen en zie ik wel,welk merk device er komt.
Inderdaad dus niemand is iets verplicht zolang hij of zij geen contract is aangegaan. Medion dient alleen het 2-jarige contract na te komen. Daar tegenover staat van mijn kant niets. Alleen de betaling die destijds is verricht.
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Deze bijdrage is al 1 keer bewerkt, de laatste keer door »Puttershoeker« (25. november 2011, 22:50)
Daar kan ik me iets bij voorstellen en wellicht gaan ze daar in de toekomst ook wel toe over.
Citaat
Maar mijn vraag aan Medion, gelijk aan de andere vraagsteller was, of je ook GoPal6 los kon krijgen zonder en kaartabo, omdat ik deze al heb, tegen een gereduceerde prijs.
Ik stel niet dat het normaal is, maar ik stel ook niet dat het niet-normaal is. Ik heb ooit eens Office 2003 aangeschaft terwijl 2 maanden later de upgrade naar Office 2003 voor de helft van de prijs ging. Jammer, maar pech gehad.
Citaat
Dus als ik jou begrijp dan zou je het dus doodnormaal vinden om daarvoor 69 euro te betalen, terwijl anderen die geen kaartabo hebben de update plus de laatste kaart voor dezelfde prijs krijgen en ik dus ook 69 euro zonder kaart dien te betalen.
Logisch dat wil elk bedrijf. Tegen de prijs waarvoor Medion haar navigatiesystemen verkoopt kan ik me wel voorstellen dat ze andere inkomsten zoals softwareupgrades en kaartupgrades nodig hebben om er nog wat aan te verdienen. Kijk alleen al naar het belabberde resultaat dat TomTom maakt. De navigatiemarkt is echt geen vetpot meer die het vroeger was. Wat dat betreft valt het me nog mee dat Medion uberhaupt een klantenservice heeft want er worden ook navigatiesystemen verkocht waar geen enkele vorm van service bij zit. Daar is de prijs dan ook voor naar. Van een merk las TomTom en Navigon (premiummerken) mag je inderdaad service verwachten, want daarvoor betaal je ook een meerprijs. Elke waar heeft wat dat betreft zijn prijs.
Citaat
Dan maar niet. Medion wil verkopen en klanten houden.
Logisch dat wil elk bedrijf. Tegen de prijs waarvoor Medion haar navigatiesystemen verkoopt kan ik me wel voorstellen dat ze andere inkomsten zoals softwareupgrades en kaartupgrades nodig hebben om er nog wat aan te verdienen. Kijk alleen al naar het belabberde resultaat dat TomTom maakt. De navigatiemarkt is echt geen vetpot meer die het vroeger was. Wat dat betreft valt het me nog mee dat Medion uberhaupt een klantenservice heeft want er worden ook navigatiesystemen verkocht waar geen enkele vorm van service bij zit. Daar is de prijs dan ook voor naar. Van een merk las TomTom en Navigon (premiummerken) mag je inderdaad service verwachten, want daarvoor betaal je ook een meerprijs. Elke waar heeft wat dat betreft zijn prijs.
Inderdaad, elke waar heeft zijn prijs. En dat had ie ook. In juni kostte het ook al 49,95 euro voor GoPal 5.5 met TMC Pro, plus een kaartabo van 89 euro. Maar om daar nu dan alweer 69 euro tegen aan te gooien gaat me te ver.En de prijs van het device was ook niet misselijk voor een P4635? Het is geen onderdeurtje dat is aangeschaft? En laten we wel wezen. Er mag dan niets aan verdiend worden, het kaartabo kost net zoveel als bij Navigon?
Maar bij Navigon krijg je voor hetzelfde geld, wel 4 kaart updates per jaar die Medion niet geeft. Medion levert daarvoor maar 2 stuks per jaar. Heb je bij TomTom en Navigon 4 stuks per jaar dus 8 kaarten, bij Medion op de looptijd maar 4 stuks.
En dan even een rekensommetje. 50 euro plus 89 plus 69 is 208 euro. Dus voor een kaartabo en in 2 keer een update van GoPal5, via GoPal5.5 naar GoPal6 (voor 160 euro). Vind je zoiets normaal? Ik niet.
En ik kon mijn abo op LIVE ook verlengen, maar nergens laat Medion weten voor welke landen zijn verlenging geldt. Dat moet je er ook uit zuigen d.m.v mails over en weer. Medion is niet zo scheutig met info als het gaat om dergelijke info. Gaarne eerst kopen, is het devies en dan pas voorzien we je van info. Die indruk heb ik van Medion. Waarom ik TMC Pro heb aangeschaft? Omdat een verlenging van het LIVE abonnement NIET grenzeloos ging werken en alleen beschikbaar bleef voor het Duitse provider gebied van T-Mobile. Schijnbaar gaan Duitsers nooit de grens over met hun toestel. Medion heeft een device op de markt gezet en daarbij werd gesuggereerd dat een verlenging van dat abo over de grenzen ging werken. Dat doet het dus niet. Gelukkig kon ik die verlenging voorkomen en trapte ik niet in hun "puzzelige" uitspraken.
Nochthans. GoPal 5.5 is een mooi navigatie systeem met een goed GUI. Op TMC gebied is het m.i beter dan met Navigon. Althans die indruk heb ik uit ervaring.
TMC Pro werkt ook goed. Net zo goed als LIVE op hun toestel.
Maar menu technisch komt Medion een stuk te kort. Het heeft lang niet zo'n gemakkelijk bedienbaar navigatiesysteem als Navigon.
Route plannen op een Navigon? Peanuts. Op een Medion? Een dik drama. Zolang je maar 2 adressen wilt, is het een makkie. Maar meer? Waardeloos. Tussenstop inplannen in bestaande route? Heb het nog niet voor elkaar gekregen. Navigon? Een makkie.
En de merken waar jij het over hebt, die geen service verlenen zijn praktisch allemaal al ter ziele. Typhoon, VDO_Dayton (ook geen kleintje) is ook al weg. MyGuide van ene Pieper,ook weg. Cartrek, is die er nog? Destinator ter ziele. Alturion opgeslokt door een Belgische firma.
Momenteel hebben we nog TomTom, Garmin, Navigon, Mio en Medion. De tijd zal het leren,wat daar van overblijft.
Nogmaals, ik ga geen 160 euro betalen voor een update in 2 etappes naar GoPal6 binnen 6 maanden. Geen haar op mijn hoofd die daar over na hoeft te denken. Medion slaat nu hun plank goed mis. Maar ja het is hun keuze en niet de mijne. Schijnbaar ben ik niet de enigste die er zo over denkt, getuige de starter van deze thread.
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Nieuw bericht van Medion aangaande de eventuele overgang van GoPal 5.5 naar GoPal 6.
Wenn Sie nur das Update GoPal 6 erwerben möchten, dann wird Ihnen das leider nichts nützen, denn GoPal 6 kann die Karten von GoPal 5 nicht benutzen.
GoPal 6 funktioniert nur mit GoPal 6 Karten. GoPal 6 ist anders programmiert als GoPal 5. Dies kann man mit einem Auto vergleichen. Beim Auto müssen die Autoteile auch auf eine Autoserie abgestimmt sein. So ist es auch mit der Software, die auf einem Navigationssystem läuft.
Leider passen GoPal 6 und GoPal 5 nicht zusammen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom Medion niet eerder met dergelijke info komt. Waarom moet je hemel en aarde bewegen bij dergelijke uitgevers. Echt Duits kun je wel stellen. Veel gelul vooraf en als je er dan niet op in wil gaan, krijg je antwoorden waarom e.e.a niet kan of wil.
Dus voor degene die al een kaart abonnement hebben afgesloten voor hun device en deze werkt op GoPal 5 of GoPal 5.5? Voor dezen heeft het geen zin om deze over te sluiten. Kaarten werken niet onderling .Lekker handig dus. Dergelijk info geven ze niet vooraf schijnbaar.Leuke firma. Stel je voor, je bent er ingevlogen wat dan? Als Medion serieus met haar klanten wil omgaan lijkt het mij beter om deze van te voren dergelijk info te geven,dan dat je een hoop gezeik achteraf kunt verwachten. Nogmaals, info over dat de kaarten niet onderling werken, staat nergens vermeld als je via GoPal Assistent probeert om te updaten naar GoPal6. Niet Medion , maar MediDOM .
Wenn Sie nur das Update GoPal 6 erwerben möchten, dann wird Ihnen das leider nichts nützen, denn GoPal 6 kann die Karten von GoPal 5 nicht benutzen.
GoPal 6 funktioniert nur mit GoPal 6 Karten. GoPal 6 ist anders programmiert als GoPal 5. Dies kann man mit einem Auto vergleichen. Beim Auto müssen die Autoteile auch auf eine Autoserie abgestimmt sein. So ist es auch mit der Software, die auf einem Navigationssystem läuft.
Leider passen GoPal 6 und GoPal 5 nicht zusammen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom Medion niet eerder met dergelijke info komt. Waarom moet je hemel en aarde bewegen bij dergelijke uitgevers. Echt Duits kun je wel stellen. Veel gelul vooraf en als je er dan niet op in wil gaan, krijg je antwoorden waarom e.e.a niet kan of wil.
Dus voor degene die al een kaart abonnement hebben afgesloten voor hun device en deze werkt op GoPal 5 of GoPal 5.5? Voor dezen heeft het geen zin om deze over te sluiten. Kaarten werken niet onderling .Lekker handig dus. Dergelijk info geven ze niet vooraf schijnbaar.Leuke firma. Stel je voor, je bent er ingevlogen wat dan? Als Medion serieus met haar klanten wil omgaan lijkt het mij beter om deze van te voren dergelijk info te geven,dan dat je een hoop gezeik achteraf kunt verwachten. Nogmaals, info over dat de kaarten niet onderling werken, staat nergens vermeld als je via GoPal Assistent probeert om te updaten naar GoPal6. Niet Medion , maar MediDOM .
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Update gopal 5.5 naar 6.0
Ik heb afgelopen week mijn medion P5430 geupdate naar AE6.0
Ook heb ik de nieuwe kaarten Q2-2011 hierbij aangeschaft. Ik heb ook een abbonn
ement op een tweejarig contract voor nieuwe kaarten.
Ik vind het niet juist dat medion ondanks een tweejarig contract mij voor de kaarten Q2-2011 nogmaals laat betalen.
Ik ben de mening toegedaan dat je bij een tweejarig contract steeds de nieuwste kaarten kunt update.
Ik zal medion hierover berichten.
Echter nu ben ik mijn blue toon kwijt, hoe kan ik die opnieuw installeren?
Bedankt vast vooe de medewerking
Franske
Ook heb ik de nieuwe kaarten Q2-2011 hierbij aangeschaft. Ik heb ook een abbonn
ement op een tweejarig contract voor nieuwe kaarten.Ik vind het niet juist dat medion ondanks een tweejarig contract mij voor de kaarten Q2-2011 nogmaals laat betalen.
Ik ben de mening toegedaan dat je bij een tweejarig contract steeds de nieuwste kaarten kunt update.
Ik zal medion hierover berichten.
Echter nu ben ik mijn blue toon kwijt, hoe kan ik die opnieuw installeren?
Bedankt vast vooe de medewerking
Franske
Dit gedeelte ben ik volledig met jullie eens. Ik vindt het ook erg vreemd dat je als je al een kaartabonnement hebt en upgrade naar GoPal 6 met nieuwe kaarten, je kaartabonnement niet meer zou werken. In zo'n geval vindt ik dat Medion gewoon het kaartabonnement moet overzetten naar GoPal 6. Je betaalt ze tenslotte al twee keer.
Citaat
Ik vind het niet juist dat medion ondanks een tweejarig contract mij voor de kaarten Q2-2011 nogmaals laat betalen.
Dit gedeelte ben ik volledig met jullie eens. Ik vindt het ook erg vreemd dat je als je al een kaartabonnement hebt en upgrade naar GoPal 6 met nieuwe kaarten, je kaartabonnement niet meer zou werken. In zo'n geval vindt ik dat Medion gewoon het kaartabonnement moet overzetten naar GoPal 6. Je betaalt ze tenslotte al twee keer.
Ik heb 1 ding geleerd met die Duitsers. Betrouwbaarheidsfactor is nul komma nul.
Als je bij Navigon iets aanschaft op basis van hun adviezen en je hebt daarna geen bewijzen, dmv een email o.i.d, zullen ze altijd zeggen dat ze het niet hebben aanbevolen. Je moet altijd bij hun een PrtScr maken om ze ermee om de oren slaan. Gelukkig had ik destijds een email bewaard die ik aan hun kon tonen. Toen hadden ze geen keuze meer en konden niets anders doen dan meewerken. Wat ze ook hebben gedaan. Maar dat het zo moet, vind ik al banaal.
Hetzelfde geldt voor Medion. Info verstrekken is schijnbaar niet nodig. Dat moet je er met allerlei middelen uit trekken. Voorstellen krijg je van hun genoeg als het maar hun kant op gaat. Ga je er dan niet op in of wil je er niets meer mee te maken hebben, dan krijg je pas antwoord dat e.e.a niet werkt.
Ik zit mijn kaartabo wel uit. Daar kan Medion niets aan bederven. Maar mijn volgende toestel is zeker te weten GEEN Medion.
Ik heb geen behoefte aan het gedonder dat Medion heet. De forum eigenaar ten spijt, want die regisseert de handel en wandel van kaarten van Medion.
Hierbij wil ik dan ook iedereen waarschuwen. Koop alleen een Medion als je er niets anders mee doet, dan enkel gebruiken in een auto en er verder niets mee doet. Geen Updates ,een kaart abo kan wel, maar dan verder niks. Want dan krijg je pas een hoop gezeur met Medion. Ze willen graag de buitenlanden bedienen maar kunnen het niet.
En prijstechnisch moet iedereen zich er ook van vergewissen, want zo goedkoop is Medion niet al lijkt dat wel zo. Over vele zaken laten ze zich niet uit. Kaartabo is niet zoals bij TomTom, Garmin en Navigon , voor 4 stuks per jaar, maar voor 2 stuks maar wel voor dezelfde prijs als al die anderen. In principe zijn ze dus 2 keer zo duur. Laatste kaartgarantie kennen ze niet. Als je een device koopt is de kaart allang verouderd. Meestal 2 jaren oud. Dus je zit direct aan een nieuwe kaart vast van a la een prijs. Optelsom wordt dan duurder dan de gevestigde orde. Het lijkt goedkoop, maar dat is het niet.
Dat e.e.a niet positief klinkt voor Medion is niet aan mij te wijten, maar aan de wijze waarop Medion zijn of haar zaken met derden doet.
Ik heb nu enkele keren contact gehad met Medion en in het laatste bericht staat, dat ik beter de NL-helpdesk kan contacteren om misverstanden te voorkomen. Maar een adres van de Nederlandse helpdesk erbij is schijnbaar teveel gevraagd.
De reacties verlopen vanuit GoPal Assistent en deze is in het Nederlands ingesteld. Ik kan niet zien dat de mail naar een helpdesk gaat die in Duitsland zit. Medion verrekt het schijnbaar om deze mails door te sturen naar de desbetreffende afdeling en zegt dus dat ik contact moet op nemen met de Nederlandse helpdesk. Waar zit die? Hoe kom ik daar? Voor mij hoeft het niet meer. Ik ben gelijk genezen van de wanorde die Medion heet. Laat Lenovo die zootje maar weer doorverkopen aan een betere aanbieder. Zijn we gelijk van zulke misbaksels af. Bah wat een zootje.
Medion moet eens na gaan denken wat ze willen en dat ze klanten hebben. Geen slaven die hun gehoorzamen, maar klanten die recht op zaken hebben. En niet van de wal in de sloot geraken. Want dat gebeurt nu wel.
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Navigon 92 Premium Live
Navigon 8310
Medion P4635 GoPal 5.5
Ik heb op vragen over de upgrade naar AE 6.0 het aanbod gehad om de GoPal 6 met kaarten (69 EURO) aan te schaffen waarbij men dan kosteloos de 2 jaar abo omzet naar de GoPal versie. Hier zit dus de TMC Pro niet meer bij, de GoPal 5 versie werkt niet met het GoPal 6 systeem. Een andere optie is om het pakket Gopal 6.0 + TMC Pro + 2 jr abo aan te schaffen voor 84 EURO ipv 99 EURO, dus met een korting van 15 EURO. Uiteraard moet men gek zijn om hier op in te gaan. Zoveel meerwaarde heeft m.i. de update naar GoPal 6.0 niet. Bovendien mag men wel wat toegeeflijker zijn aangezien GoPal 6.0 al was ontwikkeld en werd geleverd ten tijde van mijn aanschaf van GoPal 5.5 plus abo, maar deze om onduidelijke redenen niet aangeboden via de Assistant. Overigens is het ook uit commercieel oogpunt uiterst dom. Door een upgrade aantrekkelijker te maken zal Medion ongetwijfeld meer geld binnen halen en bovendien de klantenbinding versterken.

- 1
- 2

Vergelijkbare thema's
-
MEDION GoPal 1.xx, 2.xx, 3.xx, 4.xx, 5.xx »-
Werkt POIWarner 3 op Gopal 5?
(7. juli 2011, 17:21)
-
Niet alle kaarten zichtbaar na installatie GoPal 5.
(18. december 2010, 16:09)
-
Update van gopal 4.6.A naar AE5
(10. december 2010, 18:53)
|
Actueel op pocketnavigation.nl
|
iOS 6
Apple zou met de introductie van iOS 6 mogelijk Google Maps willen inruilen voor een eigen kaartdienst...
verder
|
pocketnavigation.nl nieuws |
Toyota Nintendo DS
Toyota maakt het in Japan binnenkort mogelijk om het navigatiesysteem via een Ninento DS console te bedienen...
verder
Mobiele lader
Nieuwe mobiele lader maakt het mogelijk om je smartphone twee weken te gebruiken zonder deze aan het lichtnet te hoeven hangen....
verder
|
|
Advertentie
|
|
|
|
Laatste reviews
|
GO LIVE 1005 World
Eind 2011 introduceerde TomTom met de GO LIVE 1005 World haar eerste navigatiesysteem met...
verder
OtterBox iPad Defender
OtterBox biedt met de iPad Defender Case sinds kort ook een case voor de iPad. In deze review...
verder
|
|
Advertentie
|